Ouigo operarà la línia Murcia-Madrid amb parada a Elx a partir del 5 de setembre
La venda dels bitllets, que ja està disponible, és totalment digital i costa des de nou euros el bitllet bàsic per a adults i set euros per als menors de tretze anys
Ouigo, l'operador ferroviari de baix cost, posa este dimecres a la venda els seus bitllets per a la ruta entre Múrcia i Madrid, amb parades a Elx i Albacete, que començarà a operar a partir del pròxim 5 de setembre. Així ho ha anunciat el director comercial de la companyia, Federico Pareja, en un acte en l'estació de Múrcia del Carmen, on s'ha presentat la nova ruta.
La directora general de la companyia, Hèlene Valenzuela, ha ressaltat que el trajecte serà d'unes 2 hores i 45 minuts, sense fer cap transbord. No s'han establit parades a Alacant per a acurtar el temps de viatge i perquè la companyia entén que es tracta de dues connexions diferenciades amb Madrid. Així, el temps de viatge és inferior al que ofereix Renfe amb l'AVE.
Dos trajectes en cada sentit, de manera diària
Hi haurà dos viatges diaris en cada sentit. La ruta Múrcia-Madrid eixirà a les 12:39 i arribada a les 15:23; i un altre, a les 20:39 i arribada a les 23:23 a la capital. En sentit contrari, eixirà de Madrid un tren a les 8:15 amb arribada a Múrcia a les 11:01 hores, i un altre, amb eixida a les 16:15 i arribada a les 19:03 hores.
La venda dels bitllets, que ja està disponible, és totalment digital, a través de la pàgina web i l'aplicació mòbil, les plataformes digitals de venda de bitllets de tren i també en les agències de viatges. Pareja ha descartat que s'instal·len punts de venda físics en les estacions, ja que no és el model de negoci de la companyia.
S'oferiran de dilluns a diumenge, a partir de 9 euros per als adults i de 7 euros per als menors de fins a 13 anys. El preu va augmentant en funció de la proximitat amb la data del viatge, l'equipatge addicional, la selecció de seient o la seua grandària, entre altres. No obstant això, Pareja ha insistit que les tarifes a 9 euros no són puntuals o promocionals per un inici de campanya, sinó que es mantenen en el temps per als paquets més bàsics de viatge.
La companyia de baix cost va començar a oferir el servei ferroviari entre Madrid i València l'octubre del 2022, mentre que el trajecte entre la capital alacantina i Madrid l'ofereix des d'abril del 2023.
Al final d'any, Ouigo comptarà amb quinze destins (actualment en té nou en funcionament) en quatre eixos: Madrid-Barcelona, Madrid-Llevant, Madrid-Valladolid i Madrid-Andalusia, amb les noves connexions amb Sevilla, Còrdova i Màlaga previstes per a final d'any. En total, la companyia tindrà capacitat per a traslladar 10 milions de passatgers cada any. Fins ara, han viatjat 10,5 milions de persones des que va començar a operar, fa tres anys.