Obrin un expedient disciplinari a un professor d'institut de Villena per desqualificar el col·lectiu LGTBI+

S’investiga si hi ha alguna relació entre aquest docent i els cartells homòfobs i antiabortistes que han aparegut a Villena i Alcoi.

Alguns dels cartells que han aparegut a Villena i Alcoi atacant els drets de les persones LGTBI+ i el moviment feminista
Alguns dels cartells que han aparegut a Villena i Alcoi atacant els drets de les persones LGTBI+ i el moviment feminista / Lambda

La Conselleria d’Educació ha obert un expedient disciplinari a un professor de l’IES Las Fuentes de Villena (Alt Vinalopó), per suposadament demanar a unes alumnes que es llevaren una bandera del col·lectiu LGTBI, que duien penjada al coll, en l’hora del pati, i advertir-los, quan van intentar posar-se-la de nou, que se la llevaren perquè aquesta insígnia l’ofenia.

Segons ha relatat en les xarxes socials una estudiant que va presenciar els fets, després d’amenaçar-les d'obrir-los un informe sancionador, presumptament el professor va desqualificar el col·lectiu al qual representava la bandera.

Aquest enfrontament, ocorregut el 17 de desembre, ha despertat les reaccions de l’alumnat, que ha rebutjat l’actitud del professor amb accions reivindicatives al mateix centre, la condemna d’entitats que treballen pels drets del col·lectiu LGTBI+ i que la inspecció educativa haja iniciat el tràmit perquè s’òbriga un expedient disciplinari a aquest docent de l’institut Las Fuentes de Villena, segons han confirmat a À Punt des de la Conselleria d’Educació.

Segons ha relatat a Twitter una de les alumnes, quan les estudiants van traure per segona vegada la bandera durant l’hora del pati, on estava el professor de guàrdia, “els la va arrancar”. “El professor va afirmar que aquesta bandera l’ofenia i que aniria a la direcció a posar-los un informe sancionador”, d’acord amb el relat de l’adolescent.

Aquesta actitud va motivar que un grup de companys, juntament amb les alumnes a tres les quals els havia recriminat la conducta i el mateix professor, es desplaçaren a la direcció del centre, una vegada allà va dir “entre diferents arguments buits, que el que representava el col·lectiu (de la bandera) està malament i que les persones que hi formen part estan equivocades”.

Ara, una vegada investigats els fets per part de la Conselleria d’Educació, es determinarà si l’actuació del professor és motiu de sanció o no. En el cas de ser sancionat, aquest professor del centre públic haurà de fer front a una sanció proporcional a la consideració de la falta com a lleu, greu o molt greu.

Condemna dels col·lectius LGTBI+

D’altra banda, s’investiga si hi ha cap relació entre el professor que va protagonitzar aquests fets a l’institut públic i els cartells contra les persones LGTBI+, el moviment feminista o l’avortament que han aparegut penjats als carrers de Villena o d’Alcoi, segons han informat des del col·lectiu LGTBI+ d’Alcoi Ponts d’Igualtat.

Aquesta entitat va identificar els cartells el passat mes de novembre a Alcoi, fet que va traslladar a la Fiscalia. Ara demanen que els fets ocorreguts a l’institut de Villena, així com l’aparició dels cartells, s’investiguen “fins a arribar al fons de la qüestió”. Els preocupa que aquests atacs homofòbics es produïsquen en un centre educatiu. Per això demanen que s’evite que docents com l’investigat “estiguen a les classes”.

Des de Lambda, el col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, han condemnat “enèrgicament” el que consideren un atac “LGTBIfòbic perpetrat per un professor i denunciat per unes alumnes” i, a més, s’han solidaritzat amb elles i amb la resta del professorat i alumnat “que ha eixit en defensa de la llibertat d’expressió i la democràcia”.

Lambda insisteix que “els drets del col·lectiu LGTBI+ són drets fonamentals de la ciutadania en democràcia, i les creences ideològiques, espirituals o religioses mai no poden servir d’excusa per a justificar cap discriminació o violència cap a una altra persona”. Així mateix, consideren que “l’ensenyament ha de basar-se en el coneixement científic i desenvolupar-se en un marc de respecte i inclusió de la diversitat de tota mena, i molt especialment quan parlem de centres públics amb professionals funcionaris de l’Estat, com és el cas de l’IES Las Fuentes”.

També et pot interessar