Les obres del corredor mediterrani entre València i Castelló afectaran a l'estiu els usuaris de Renfe

L'adaptació de les vies comportarà noves freqüències de pas, suspensió de trajectes i retards.

Les vies de rodalies València-Castelló amb el tercer raïl que permet el pas de l'AVE.
Les vies de rodalies València-Castelló amb el tercer raïl que permet el pas de l'AVE.

Del dilluns 2 de juliol al divendres 31 d'agost. Recorden aquestes dates si tenen pensat viatjar amb Renfe entre València i Castelló perquè es reprenen les obres del corredor mediterrani i afecten l'oferta i horaris dels trens de Rodalia, Mitjana Distància, AVE i Llarga Distància. Comportaran noves freqüències de pas, suspensió de trajectes, trasllats puntuals amb autobús i possibles retards. Renfe ha informat que activarà un pla específic d'atenció i informació en els trens i les estacions.

Adif inicia les obres d'implantació de vies d'ample internacional entre València i Sagunt del corredor, la infraestructura ferroviària que connectarà Algesires amb la frontera francesa. A Espanya, les vies són d'ample ibèric i són més grans que les d'Europa, raó per la qual fa necessària l'adaptació de les vies a l'ample internacional perquè persones i mercaderies puguen viatjar del sud d'Espanya al centre d'Europa. 

Els treballs, en una primera fase, del 2 de juliol al 17 d'agost, consistiran en la col·locació de 5.700 travesses al túnel del Cabanyal, fase prèvia a la instal·lació del tercer carril per l'adaptació de les vies a l'ample europeu. També s'executarà la col·locació d'un aparell de via mixt a la bifurcació del port, a l'eixida de la boca sud del túnel, a més d'un canviador de fil. 

En la segona actuació, que es farà entre el 18 i el 27 d'agost, es treballarà a la via 1 per a col·locar de dos aparells de via d'ample mixt, el trasllat de l'actual canviador de fil i el muntatge de 400 metres de via mixta (ample internacional i ample ibèric en col·locar un tercer carril i fer-lo més menut). Aquestes operacions tindran lloc a l'eixida de la boca nord del túnel.

L'última actuació es durà a terme fins al 31 d'agost a la via 2 i es faran les operacions tècniques per a garantir els paràmetres òptims dels nous elements de via.

"Durant l'execució d'aquestes obres, i amb la finalitat de garantir la seguretat tant dels treballs com de l'explotació ferroviària, s'implantarà una limitació temporal de velocitat de 80 km/h a la via 1 en una longitud màxima de 5.900 metres", admet Adif.

Fins ara, l'avanç dels treballs d'adaptació a l'ample internacional entre València i Sagunt, iniciats al principi de maig i que, segons l'empresa, no han tingut afectacions al tràfic, han permés col·locar més de 30.000 travesses d'ample mixt de les aproximadament 36.000 que hi ha previst instal·lar prèviament a la implantació del tercer carril.

Segons assegura Adif AV, l'execució de les obres es farà a l'estiu per a reduir les afectacions als serveis ferroviaris. "La necessitat de realitzar aquests ajustos ha sigut el motiu pel qual fins hui no ha sigut possible posar a la venda els trens afectats per les obres, per la qual cosa, una vegada definit el servei que es prestarà, es posaran a la venda immediatament", assegura l'organisme públic.

Serveis ferroviaris afectats entre el 2 de juliol i el 17 d'agost

-Els viatgers de l'AVE Madrid-Castelló amb eixida des de Puerta de Atocha a les 9:40 seran encaminats des de l'estació València-Joaquim Sorolla, en un servei d'autobús fins a Castelló, amb la finalitat de garantir la mobilitat fins a la destinació.

-Els viatgers de l'AVE Castelló-Madrid, amb eixida al migdia, realitzaran el trajecte amb autobús fins a València, des d'on continuaran el viatge en AVE fins a la destinació final. Els altres dos serveis AVE entre Madrid i Castelló, un per sentit, circularan amb normalitat durant tot el trajecte.

-La companyia modifica els horaris d'alguns trens de Llarga Distància del corredor mediterrani i l'oferta dels serveis Euromed i Talgo, entre València i Barcelona, es manté "amb alguna modificació puntual en horaris d'eixida i una mínima variació en el temps de viatge", afirma l'empresa.

-Es mantenen les freqüències habituals dels trens de rodalia de la línia C-6: la meitat dels trens circularà de forma directa entre Castelló i València, mentre que el 50 per cent de l'oferta restant circularà entre les estacions de Castelló i Puçol, des d'on els viatgers es traslladaran fins a València amb un servei d'autobusos.

-Des del 23 de juliol i fins al 17 d'agost s'oferirà el servei de rodalia amb l'horari d'estiu, fet que suposa una oferta de 49 trens en la línia C-6. Durant aquest període, els transbords es redueixen al 30 per cent, mentre que els trens de la línia C-5 València-Sagunt-Caudiel mantenen un servei similar a l'actual.

-L'oferta dels serveis de mitja distància València-Barcelona, València-Tortosa i València-Terol-Saragossa es manté íntegrament.

Serveis ferroviaris afectats entre el 18 i el 31 d'agost

-Se suspén la circulació de huit trens Euromed, quatre per sentit, entre València i Barcelona i viceversa, i un servei Talgo entre València i Barcelona. La resta dels serveis Euromed que transiten entre les dues ciutats circularan en doble composició, amb el doble de les places habituals, fins que acaben els treballs.

-Els AVE entre Madrid i Castelló no circularan en el tram entre València i Castelló però seguiran circulant entre Madrid i València i s'oferirà la possibilitat d'utilitzar o bé un servei d'autobús entre València i Castelló, o bé els serveis de Rodalies i Mitja Distància entre les dues capitals.

-Rodalies de la línia C-6 València-Castelló manté l'oferta habitual d'estiu amb 49 serveis, dels quals la meitat hauran de fer un transbord a Puçol per a arribar a València amb autobús.

El Consell demana un pla de xoc per a reduir molèsties per les obres

El Consell exigeix un pla de xoc per a resoldre els problemes relacionats amb les obres del tercer fil i ha sol·licitat al ministre de Foment, José Luis Ábalos, una reunió amb responsables d'Adif, Renfe i el corredor mediterrani. L'objectiu és, segons el Consell: "posar en marxa mesures precises per a reduir al mínim les molèsties que puguen ocasionar als viatgers i usuaris de Rodalies les obres entre València i Castelló". Segons  govern valencià, "cal iniciar un ampli pla de comunicació i informació sobre les obres, que s'expliquen amb més detall les obres i les afeccions que generades a través de xarxes socials, web, panells en estacions, personal en les estacions o supervisors en els trens entre altres mesures”. 

La Generalitat també ha sol·licitat que s'afronte una compensació en el bitllet als viatgers per les molèsties en els trajectes diaris i indemnitzacions per a tots aquells viatgers que patisquen retards importants.  

També et pot interessar

stats