Els mestres d'educació especial reclamen els seus drets laborals
La Plataforma d'Educadores d'Educació Especial i Infantil de la Comunitat Valenciana denuncia la vulneració dels seus drets laborals
Després de dos anys de mobilitzacions, la Plataforma d'Educadores d'Educació Especial i Infantil de la Comunitat Valenciana ha presentat una reclamació col·lectiva dirigida al Síndic de Greuges. En el document es recullen més d'un centenar de queixes dels professors. En la denúncia s'especifiquen la vulneració dels seus drets professionals per part de la Generalitat i les conseqüències que això causa en l'alumnat d'Educació Especial dels centres educatius públics de tota la Comunitat Valenciana i les seues famílies.
En concret, la representant de la Plataforma, Laura Pellón, ha assenyalat a À Punt ràdio que cada centre determina les tasques que han de dur a terme els mestres d'educació especial, és a dir, que les seues funcions depenen del criteri personal del director. També afirma que en l'actualitat la jornada laboral dels educadors i les educadores "excedeix les 36 hores i quart que figuren en el conveni". A més, en molts centres figuren "com a monitors de menjador" quan pertanyen al funcionariat públic, i que encara que són els qui estan en contacte directe amb els xiquets, no tenen "dret a participar en la vida del centre educatiu".
Davant aquesta situació i de l'immobilisme de l'Administració i el desistiment de funcions per part de les conselleries d'Educació i Justícia, els educadors demanen.
que es convoque la mesa tècnica per a negociar les funcions, els drets i els horaris. Aquestes condicions laborals afecten un col·lectiu format per un 94% de dones i on el 80% són interins. La Plataforma d'Educadores d'Educació Especial i Infantil denuncia que fa huit anys que no es convoquen oposicions.