Manuel Cuadrado, millor professor universitari d’Espanya: “Amb el que em quede és amb el somriure de la majoria a l'aula”

El docent assegura que molts dels seus alumnes li deixen comentaris “fantàstics i motivadors” per a continuar sent creatiu a l’aula

Manuel Cuadrado, millor professor universitari segons els premis Educa Abanca
Manuel Cuadrado, millor professor universitari segons els premis Educa Abanca / Universitat de València

El premi a millor docent universitari d'Espanya per Educa Abanca, Manuel Cuadrado, continua amb la seua rutina donant classes de Comercialització i Investigació de Mercats a la Facultat d’Economia de la Universitat de València, on aplica la seua passió i implicació amb l'alumnat. Precisament aquest premi ha valorat la seua formació i l'ús de tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d'ensenyament-aprenentatge, entre altres. 

“Els mèrits presentats m'han permés aconseguir enguany la primera posició en la modalitat universitat, però tot això no hauria sigut possible si un grup d'estudiants anònims no m'haguera nominat a l'inici de tot aquest procés. Van considerar que mereixia optar a aquest premi”, ha reconegut Cuadrado en conversa amb À Punt Notícies

El professor assegura que, lluny de donar consells a la resta del professorat, “perquè cada realitat és diferent”, ell aposta per “ser creatiu, fent coses que han sorgit del que m’agrada”. Cuadrado defensa que tracta de ser multidisciplinari i transversal, “és a dir, absorbint idees, exemples, i processos d'altres disciplines, altres llocs, altres persones”.

Aquest docent universitari ha utilitzat diversos recursos didàctics per tal de mantenir l’atenció del seu alumnat, amb música, xarrades, poesia, performances i un llarg etcètera. “Duc a terme projectes reals, amb activitats en benefici de la societat, de manera col·laborativa, en equip i amb professionals, principalment del sector de les arts”, ha explicat. D’aquesta manera, “es dissenyen, produeixen i gestionen els projectes de manera diferent segons l'assignatura”. El curs passat van realitzar el curtmetratge Jo no puc oblidar-la; l’exposició multidisciplinària Jo, tu, ell, nosaltres, vosaltres, elles; i una tertúlia en línia. També es va fer un estudi de públic per a un teatre de la ciutat de València. 

Cuadrado acumula moltes experiències que l'han portat a confirmar que li agrada la docència. “A l'inici del grup internacional en el grau d'ADE, fa ja dues dècades i on la docència era en anglés, vaig dur a terme un curs de reciclatge finançat per la Facultat d'Economia a la London School of Economics. Quan va acabar, em vaig acomiadar del director del Centre d'Idiomes. Em va preguntar i li vaig contar qui era i què feia. Li va agradar i vam col·laborar. A partir d'ahí van sorgir diversos projectes docents en comú i, a més, va sorgir i es va consolidar una fantàstica relació d'amistat amb més d'un col·lega”, ha recordat. 

A més de les enquestes oficials d'avaluació de la docència, que l'estudiantat contesta a final de cada quadrimestre, Cuadrado du a terme una valoració més exhaustiva sobre l'assignatura, el projecte, les activitats acomplides i la seua labor docent. “Són nombrosos els comentaris que al llarg dels anys m'han fet. Molts, fantàstics i motivadors per a continuar sent creatiu i continuar innovant; uns altres, objectius i precisos per a millorar tasques i formes d'avaluació que he tingut en compte; i altres, diguem-ne, crítics”, ha explicat.

“Amb el que em quede, sense dubte, és amb el somriure de la majoria a l'aula”, ha afirmat el professor. Per a ell, el futur passa necessàriament per “abaixar el ritme frenètic” i “detindre'ns un moment per a pensar a fer les coses gaudint-les”.

També et pot interessar

stats