L'UJI s'adapta a l'alumnat amb necessitats especials

La Unitat de Diversitat assessora el professorat de la metodologia a seguir en aquests casos.

L'UJI de Castelló s'adapta a les necessitats dels alumnes
L'UJI de Castelló s'adapta a les necessitats dels alumnes

Estudiar un màster o un grau en la Universitat Jaume I de Castelló no és cap impediment per a l'alumnat amb necessitats especials. Des del 1992, l'UJI treballa amb estudiants que tenen necessitats educatives especials, no només amb aquells que tenen la certificació superior al 33%, sinó també amb els que pateixen qualsevol malaltia crònica o dificultat d'aprenentatge. La Unitat de Diversitat i Discapacitat, la coordinadora Olga Carbó explica a un equip d'À Punt NTC que la seua tasca és donar suport a aquests joves durant el pas per la universitat. ''El nivell d'exigència és el mateix però se'ls aplica una metodologia diferent'', diu Olga.

Alguns alumnes saben de l'existència d'aquesta unitat de suport educatiu i hi acudeixen; en altres casos detecten algun problema en el procés de matriculació i en altres és el professorat el que fa d'enllaç entre l'alumnat i la Unitat de Diversitat. De seguida es posen a treballar i mantenen amb ells reunions periòdiques, els ajuden a organitzar-se, els faciliten els permisos per a acudir a les visites mèdiques i assessoren el professorat de com poden adaptar-se a ells. Ara mateix, prop de 300 estudiants de l'UJI utilitzen aquest servei.

Alumnat amb necessitats especials

En la majoria de casos, aquests alumnes necessiten un ritme i un temps diferent de la resta, adaptar les explicacions o deixar més temps per a assimilar la informació.

Jorge Cordero és un dels alumnes de l'UJI que utilitza aquest servei. És hiperactiu i li donen pautes per a planificar-se i més marge de temps en els exàmens. Un altre cas seria el d'Eric del Cubo, que té una discapacitat auditiva. A ell li han facilitat un aparell per a sentir les explicacions del professorat per radiofreqüència.

De vegades l'adaptació ve donada per un mobiliari diferent, com és el cas de María Dolores García, que necessita una cadira on poder recolzar-se i descansar l'esquena, ja que pateix una malatia crònica. També hi ha un programa de voluntariat on altres alumnes els ajuden a dur el curs avant amb apunts o explicacions.

També et pot interessar

stats