Directes
Ara en la televisió
LA VESPRADA AMB TU
Ara en la ràdio
LA VESPRADA D'À PUNT

L'UJI estudia amb centres de huit països la substitució dels plàstics del camp per altres biodegradables

Aprofitaran els residus agrícoles o les microalgues per a fer protectors de planters i recobriments de fertilitzants que es degradaran de manera sostenible

Alguns dels productes amb materials sostenibles en què treballa l'equip investigador de l'UJI / Universitat Jaume I

La Universitat Jaume I de Castelló (UJI) s’integra en un projecte europeu que tractarà de desenvolupar plàstics agrícoles de base biològica i biodegradable per a reduir la contaminació del sòl i avançar cap a sistemes agroalimentaris més sostenibles.

El projecte, denominat Insoil, coordinat per l'Institut Tecnològic de l'Embalatge, el Transport i la Logística, reunix setze centres d'investigació de huit països. Esta iniciativa crearà pel·lícules encoixinades, protectors de planters i recobriments per a fertilitzants que es degraden de manera segura en el sòl, de manera que s’evite l'acumulació de microplàstics i substàncies tòxiques.

Els materials es fabricaran a partir de residus agrícoles, biomasses de microalgues, emissions de CO₂ i subproductes industrials, i es provaran amb productors de fruites i verdures a Europa per a validar la seua eficàcia i seguretat ambiental.

L’equip de l'UJI, que integren Luis Cabedo Mas i José Gámez Pérez del Grup PIMA, i Victoria Pastor Fuentes i Jordi Gamir Felip del Grup PIB, subratlla que “minimitzar l'alliberament de plàstics convencionals al medi ambient és fonamental per a garantir sistemes agroalimentaris sostenibles”.

S'espera que, per a 2035, estos productes reduïsquen 5.820 tones de microplàstics, 4.000 tones d'agroquímics i 16.000 tones de CO₂, a més de generar un estalvi de 17,4 milions d'euros per al sector agrícola.

També et pot interessar