L’onada de calor es cobra huit vides a la Comunitat Valenciana
Cinc de les víctimes mortals són majors de 85 anys
Les altes temperatures que s'estan registrant han causat la mort de huit persones a la Comunitat Valenciana només en els últims tres dies, segons les dades del Sistema de Monitoració de la Mortalitat diària que elabora l’Institut Carlos III.
Del total de víctimes mortals, cinc són majors de 85 anys, dues tenen entre 65 i 84 i una entre 45 i 64.
Pel que fa a la distribució geogràfica, cinc de les morts s’han produït a la província d’Alacant, dos a Castelló i una a València.
El dia que ha concentrat més defuncions ha sigut aquest divendres, quan se n’han notificades quatre, en una tendència ascendent respecte de dijous, quan se'n van registrar tres, i dimecres, amb una.
Aquesta línia ascendent també s'observa a la resta de l'estat, on han mort un total de 276 persones per l'onada de calor els darrers tres dies: 60 dimecres, 93 dijous i 123 divendres. En total, des del 10 de juliol han mort 360 persones al conjunt de l'estat a causa de les elevades temperatures.
Més llegit
-
A les portes d’un temporal hivernal que ens portarà neu i gelades abans de Reis
-
Emergències emet un avís informatiu per pluges i nevades a la Comunitat Valenciana
-
Temporal hivernal a la vista
-
Almenys 40 persones mortes i 115 ferides, algunes en estat crític, en l'incendi a l'estació suïssa d'esquí de Crans-Montana
-
La balisa per als vehicles, l’abonament de transport únic o la pujada de les pensions: què canvia amb l’arribada del 2026?
-
Un home de 22 anys mor en un accident de trànsit a la pedania valenciana de Carpesa