L'estafa telefònica del "sí", detectada a Almoradí

Cal evitar contestar afirmativament, perquè poden gravar la veu i utilitzar-la per a autoritzar operacions financeres o contractes

L'estafa telefònica del "sí" arriba a la Comunitat Valenciana / À Punt NTC

Un nou engany telefònic, conegut com l'estafa del "sí", ha arribat a la Comunitat Valenciana. Es tracta d'un procediment en què graven la veu de l'interlocutor per a utilitzar-la després en la seua contra. En este cas, s'han fet passar pel personal que treballa a l'Ajuntament d'Almoradí, al Baix Segura, per a simular que havien de renovar una llicència municipal en clíniques i ortopèdies.

Carlos Ávila, president de l'Associació de Comerciants de l'Almoradí, ha explicat que "intenten que la persona a l'altre costat del telèfon responga amb alguna paraula afirmativa, que després podran fer servir en la seua contra".

Naiara Marroquí, treballadora a Ortopèdia Garcia, ha contat com li van telefonar per a preguntar pel gerent. "Fent-se passar per l'Ajuntament, ens van dir que era per a renovar llicència i ens va donar un número per a recollir un paquet", ha explicat. És el mateix sistema que han viscut altres dependents d'establiments del mateix tipus, que han rebut telefonades des d'un telèfon de Mèxic. Arancha Aguilera, d'Ortopèdia Ortiz, ha contat que li demanaven "dades, nom, telèfon i número de compte... I ja li vaig dir que no donava dades", ha afirmat.

Quan preguntaren a l'Ajuntament, els confirmaren que no treballava ningú amb eixe nom i que ells mai demanen dades per telèfon. 

Les veus expertes demanen evitar respondre al telèfon amb la paraula "sí?". En general, cal evitar contestar afirmativament, perquè poden gravar la veu i utilitzar-la per a autoritzar operacions financeres o contractes, que ens poden deixar un forat en el compte corrent.

També et pot interessar

stats