L'aeroport d'Alacant-Elx, sense tren ni Tram

El sisé aeroport d'Espanya pateix un transport públic deficitari i només s'hi pot arribar en autobús o taxi.

Els viatgers només poden arribar a l'aeroport d'Alacant-Elx en cotxe o autobús
Els viatgers només poden arribar a l'aeroport d'Alacant-Elx en cotxe o autobús / À Punt Mèdia

L'aeroport d'Alacant-Elx rep cada any vora 15 milions de passatgers, el 80% dels quals són estrangers. Unes instal·lacions modernes preparades per a operar cent mil vols a l'any però que es troben prou aïllades del seu entorn més pròxim. De fet, a aquest aeroport internacional no arriba cap línia ferroviària ni de tramvia ni tampoc disposa de cap accés directe amb l'autovia AP-7. 

Per a arribar-hi per carretera s'ha d'agafar l'N-340, una via molt col·lapsada, sobretot a l'estiu, que és un dels punts negres de la xarxa viària. En aquests moments, només s'hi pot arribar en autobús, taxi o amb transport privat. Els alacantins en general, i les patronals hostaleres de la Costa Blanca en particular, fa temps que reclamen inversions en infraestructures públiques per a unir l'aeroport d'Alacant-Elx amb les estacions de tren i les terminals d'autobusos d'aquestes dues ciutats, amb llançadores que connecten amb les principals destinacions turístiques, però fins ara tot han sigut promeses incomplides.

El director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat de la Generalitat, Carlos Domingo Soler, ha informat a À Punt Mèdia que el Ministeri de Foment s'ha compromés a implementar un ramal des de la línia ferroviària que uneix Alacant amb Múrcia perquè tinga una estació a l'aeroport. Aquestes obres, incloses en el Pla de Rodalia, suposaran  una inversió de 85 milions d'euros. No obstant això, els terminis per a la construcció podrien allargar-se fins al 2025. 

De moment, la freqüència dels autobusos urbans que arriben a l'aeroport oscil·la entre els 20 minuts des d'Alacant i una hora des de Benidorm en hores punta. A la nit, el nombre d'autobusos disminueix. A partir de la mitjanit només hi ha un autobús cada hora des d'Alacant, un problema del qual es queixen els treballadors aeroportuaris que tenen torn de nit i els usuaris del vols barats que operen de matinada.

La solució definitiva a aquest dèficit en transport terrestre públic passa per la construcció de les estacions intermodals d'Alacant i de Matola, a Elx, on hi ha previst que arribe l'AVE, però de moment tot està en suspens a l'espera que Adif decidisca quan, com i quin pressupost destina per a fer realitat aquestes infraestructures ferroviàries. Fins aquell moment, sembla que és més ràpid arribar de Londres a l'aeroport d'Alacant-Elx per via aèria que des d'ací a Benidorm per via terrestre.

També et pot interessar

stats