Josep Vicent Boira: “La variant de Vandellòs és una solució històrica”

32 min.
tp

El trànsit ferroviari que afecta el corredor mediterrani patirà talls aquest cap de setmana, però dilluns el servei estarà restablert. El motiu, la posada en marxa del tram de Vandellòs, una variant que ha qualificat “d’històrica” el comissionat del govern central per a aquesta infraestructura, Josep Vicent Boira. En una entrevista en Les notícies del matí, Boira ha assenyalat que “és una obra que ha durat massa, però és fonamental”.

El funcionament d’aquesta variant permetrà la connexió directa en tren entre València, Girona i Figueres, i a llarg termini, també amb Lleida i Saragossa. Un pas més cap a la culminació del projecte del corredor mediterrani, que segons ha afirmat Boira “haurà d’estar acabat com a tard el 2030”, segons ha marcat la Unió Europea. I una novetat destacada: “Per primera vegada a Espanya, els diners públics s’estan invertint en trams que podran emprar-se per a alta velocitat i mercaderies”.

Boira tampoc ha descartat que hi haja un AVE entre València i Barcelona en el futur, però que abans de crear una doble plataforma entre Castelló i Vandellòs, des d’un punt de vista “pràgmàtic”, veu que hi ha altres trams que “requereixen més inversió”, com ara el túnel passant a València. “Estem vivint amb una xarxa ferroviària de més de 50 anys, la mateixa de la riuada, i això no pot ser”.

Continguts