Investiguen tres menors per crear pornografia infantil amb IA i difondre-la en l'institut
Els joves utilitzaven fotografies dels perfils de companyes i professores publicades en xarxes socials i en creaven vídeos i imatges de naturalesa sexual amb aplicacions específiques
La Policia Nacional investiga tres menors d'edat de Puertollano, municipi de Ciudad Real (Castella-la Manxa) com a presumptes responsables de crear imatges de pornografia de companyes menors i professores amb intel·ligència artificial i distribuir-les en un centre educatiu de la localitat.
Els agents han explicat en un comunicat que els tres investigats obtenien fotografies de les xarxes socials de professores i alumnes i després les editaven amb aplicacions específiques per a generar contingut pornogràfic, tant vídeos com imatges. A continuació distribuïen el material —completament artificial— entre companys del centre educatiu.
En l'operació, la policia ha recuperat més de cent arxius en els quals s'han comptabilitzat fins a 61 víctimes, algunes encara sense identificar, 22 de les quals serien menors d'edat.
La investigació va començar arran de l’avís del delegat de Participació Ciutadana de la comissaria local, que va rebre l’alerta de la direcció del centre escolar sobre la possible circulació de contingut sexual que implicaria diversos menors. La Unitat de Família i Dona (UFAM) va assumir el cas amb caràcter urgent, ja que tant les víctimes com els presumptes autors eren menors d’edat. L’objectiu prioritari va ser identificar els implicats i localitzar el material per evitar-ne la difusió.