Identifiquen els culpables de vandalitzar l’escultura en homenatge a la dona treballadora de Nules

L'obra va aparéixer durant les festes de la Soledat amb un mocador, una fregona, una granera i un recollidor

Escultura vandalitzada a Nules / À Punt NTC

La Policia Local ha identificat diversos membres d'una penya com als presumptes autors d’un acte vandàlic a Nules, a la Plana Baixa, durant les festes de la Soledat. L'escultura en homenatge a la dona treballadora va aparéixer amb un mocador, una fregona, una granera i un recollidor.

Una imatge que este grup de joves d’una penya va difondre posteriorment a través de les xarxes socials. “Continue dient que no és una broma, és un acte vandàlic que denigra la lluita de la dona durant segles”, ha assegurat la regidora d’Igualtat, Gema Carratalà.

Els presumptes autors diuen ara que ells només van pujar la foto, però la Policia Local ha remés a la Guàrdia Civil l'informe on tipifica els fets com a delicte d'odi i n'identifica els autors. “Publicar-ho en Instagram és el mateix delicte que el fet de posar-hi la fregona i la granera. Té el mateix sentit de riure’s i de ridiculitzar”, ha apuntat Carratalà.

Uns actes vandàlics que no tenen cabuda al poble, que assegura que és una “falta de respecte a la dona” i “demostra que encara hi ha gent que no està a l'altura del segle XXI”. Ara caldrà esperar que els que consideraven el fet una broma responguen en els tribunals.

També et pot interessar

stats