La Guàrdia Civil i la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris interroguen l'operari del centre de control per l'accident de tren

El ministre Puente ha dit que és “inexplicable” la decisió del Centre de Control d'Adif perquè el tren AVE de Renfe reprenguera la marxa 

Els servicis d'emergència treballen al lloc de l'accident d'Urda
Els servicis d'emergència treballen al lloc de l'accident d'Urda / Juanma Jiménez (Europa Press)

Agents de la Guàrdia Civil i tècnics de la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris (CIAF) interroguen l'operari del centre de control que regulava el trànsit de la línia de l'AVE Madrid-Sevilla en el moment en què es va produir l'accident entre dos trens que, de moment, ha deixat 68 víctimes mortals.

Així ho han indicat a EFE fonts pròximes a la investigació, que han precisat que els especialistes de la Guàrdia Civil estan auxiliant els tècnics de la CIAF, encarregats de les perquisicions per a dilucidar les causes del tràgic accident.

El sinistre ha tingut lloc poc abans de les nou d'este matí quan un AVE de Renfe ha aconseguit per darrere un Iryo que estava parat a l'altura del quilòmetre 118 d'eixa via.

A última hora d'este matí, des del Centre de Control d'Adif, a l'estació d'Atocha, el ministre de Transports, Óscar Puente ha dit que la decisió "sens dubte errònia" del Centre de Control d'Adif d'ordenar al tren AVE de Renfe que reprenguera la marxa malgrat que l'Iryo estava parat més avant és "inexplicable". El ministre ha explicat que una col·lisió per encalç en l'alta velocitat és "inversemblant" i només s'explica per una fallada com la que ha provocat este accident.

També et pot interessar

stats