Google+: La història fallida de la xarxa social que volia competir amb Facebook

El gegant tecnològic anuncia el tancament del canal per l'exposició de dades de milers d'usuaris.

Google+: La història fallida de la xarxa social que volia competir amb Facebook
Google+: La història fallida de la xarxa social que volia competir amb Facebook

Va ser la gran aposta de Google per a competir amb Facebook, una xarxa social que volia ser innovadora i aportar trets que la diferenciaren dels altres canals que en aquell moment existien. Fa set anys naixia Google Plus, i a poc a poc es va començar a parlar de "cercles" i de "grups". Eren dues de les característiques d'aquesta plataforma, que permetia classificar els contactes personals i d'empreses segons l'afinitat o el tipus de relació.

D'aquesta manera, es podia delimitar la informació que es compartia segons el públic al qual anava dirigida. A poc a poc es va posicionar com la tercera xarxa social en nombre d'usuaris, en part perquè crear-se un compte en Gmail o en YouTube també incloia ser usuari d'aquest canal, ja que se centralitzaven tots els productes de Google amb el mateix usuari. Un altre dels avantatges que oferia Google Plus era que tots els continguts s'indexaven directament, de manera que s'afavoria el posicionament en el buscador.

Malgrat les bones intencions, allò ben cert és que la xarxa social va acabar amb un ús quasi residual. Segons ha assenyalat la companyia, actualment el 90% de les sessions dels usuaris i de les usuàries era de 5 segons, un indicador que la majoria de les visites es produïen per accident. Ara, una fallada de seguretat, l'exposició de les dades personals de mig milió de comptes, ha accelerat els fets perquè Google decidisca tancar aquesta aventura.

Segons ha assenyalat el gegant tecnològic, es donarà un marge de temps de 10 mesos perquè les persones que tenen un compte en aquesta xarxa social puguen arreplegar i transferir aquestes dades, a través de la ferramenta Google Takeout, per a fer-ne una còpia de seguretat. Això pel que fa a la versió per a consumidors, perquè la intenció de la companyia es mantindre una versió per a empreses. 

També et pot interessar

stats