La Generalitat reforça el transport públic durant Nadal
Metrovalència, Metrobús i els Trams d’Alacant i Castelló oferiran serveis especials en Cap d’Any i altres festius
“Tots els transports públics autonòmics funcionaran i ampliaran la seua oferta de servei amb motiu de Nadal i es durà a terme un servei especial amb motiu de nit de Cap d'Any”. Així ho ha assegurat el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, este dimarts.
Així, el TRAM de Castelló i d’Alacant, Metrovalencia, i el servei de Metrobús funcionaran amb reforços en diferents dies de Nadal i en la nit de Cap d'Any abans i després de les campanades “per a garantir la mobilitat de manera accessible i segura”, ha explicat Martínez Mus.
Estos serveis addicionals nocturns se sumen a la programació prevista per a Nadal i que inclouen reforços i modificacions respecte a les circulacions habituals.
Metrovalencia
Metrovalencia mantindrà els horaris habituals en les jornades laborables malgrat que no siguen jornades lectives i habilitarà tramvies addicionals a Expojove, del 26 de desembre al 4 de gener.
A més, cada nit de Nadal els metros i tramvies circularan fins a prop de les 3 de la matinada, com ja ocorre les nits de divendres, dissabtes i vespres de festius.
Pel que fa a la nit de Cap d’Any, metros i tramvies circularan ininterrompudament des de la nit del 31 de desembre, abans de les campanades, fins al matí de l'1 de gener. Els trens arribaran fins a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria, mentre que les línies 4, 6, 8 i 10 del tramvia prestaran servei també eixa nit.
La Nit de Reis també s'ha previst un dispositiu especial abans i després de la cavalcada de València que es completarà amb el servei nocturn d'eixe dia.
Metrobús
Metrobús també reforçarà el servei habitual per a donar resposta a la demanda en hores punta. En el corredor oest es reforcen els caps de setmana les connexions amb el centre comercial Bonaire amb les línies 106 i 160, mentre que en el corredor nord s'incrementen les eixides des del Port de Sagunt (Camp de Morvedre) cap a València i hi haurà dos eixides més els dissabtes i huit més (quatre per sentit) els diumenges. Així mateix, malgrat que des del 23 de desembre al 6 de gener (tots dos inclusivament) s'aplicarà l'horari de no lectiu, es reforcen amb sis combois més (tres per sentit) per a millorar la connexió en hores punta entre el Port de Sagunt i València.
El 31 de desembre els autobusos deixaran de circular cap a les 21:00 hores i s'activaran les diferents línies nocturnes. Quant al 5 de gener, s'operarà com un laborable normal i hi haurà servei nocturn.
TRAM d’Alacant
TRAM d’Alacant oferix durant la nit de Cap d'Any servei especial addicional en les Línies 1, 2, 3 i 4 per a garantir la mobilitat abans i després de les campanades.
Este servei especial se suma al servei ordinari, i Estels serà l'estació d'enllaç amb totes les línies en circulació. Amb el dispositiu previst es facilita la connexió amb TRAM d’Alacant en Alacant, Sant Vicent del Raspeig, el Campello, la Vila Joiosa, Finestrat i Benidorm.
L'ampliació del servei nocturn després dels últims trens del servei ordinari permetrà circular fins més enllà de les 2:00 hores i posteriorment el servei es reprén en estes línies cap a les 6:00 hores del matí. La línia 9 (Benidorm-Dénia) mantindrà el seu horari i deixarà de funcionar abans de les campanades.
TRAM de Castelló
El servei especial de Cap d’Any del TRAM de Castelló consistirà en dos vehicles a partir de les 22:00 hores amb freqüència de pas cada 30 minuts per parada. L'últim servei serà a les 5:30 hores des de Raval Universitari cap al Grau i a les 6:00 hores de la matinada des del Grau cap al Raval Universitari. Eixa mateixa nit, a partir de les 22:00 hores quedaran anul·lades les parades Porta del Sol i Rei Don Jaime.
La nova estació de València Sud obrirà en gener
Martínez Mus també ha anunciat este dimarts que la nova estació de València Sud s'obrirà al públic en gener, després de completar l'última fase d'obres i disposar dels ascensors operatius, “ja que un dels principals objectius d'esta actuació ha sigut dotar de plena accessibilitat a estes instal·lacions”. Una vegada entre en servei, les 147 estacions, baixadors i estacions de metro i tramvia de Metrovalència seran aptes per a l’accés de persones de mobilitat reduïda.
València Sud es converteix en el principal eix intermodal de la xarxa amb accés directe a la zona d'aparcament dissuasiu gratuït de 506 places al qual s’hi pot arribar a peu o en bicicleta, i un ràpid accés a les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia.