Com funciona el cervell davant de l’allau d’ofertes de les rebaixes?

Experts de neuromàrqueting mesuren les nostres reaccions per optimitzar les vendes

Un home compra sabates amb un aparell que monitoritza el seus estímuls cerebrals / À Punt NTC

Arriben les rebaixes d'estiu i les ganes de gastar. Però alguna vegada s'han plantejat què és el que els mou per a comprar? La resposta la poden trobar en el funcionament del cervell i les marques saben com aprofitar-ho a través del neuromàrqueting.

Quan anem de rebaixes s'activa el cervell, que funciona com una màquina de fer comparacions per a prendre la decisió correcta. Els experts de neuromàrqueting gasten una electroencefalografia per mesurar les reaccions d’una persona voluntària que entra a una botiga. David Juárez, professor investigador de neuromàrqueting a la Universitat Politècnica de València (UPV), explica que són catorze regions de cervell les que monitoren i que registren les ones que emet per a interpretar-les. “D’aquesta manera sabem si l'usuari sent activació emocional, a què presta més atenció: si al producte, la descripció o el preu del producte, si s'estressa o es relaxa”, explica el professor.

La decisió de compra ve marcada pel sistema de recompensa basat en la dopamina i el plaer i les marques ho tenen clar: “Juguen amb els sentiments”, assevera Pablo Ferreiro, docent investigador de Digital UPV. Missatges com “l’escassetat, apremi, últimes unitats, últims preus, soles 24 hores: això li genera estrés al cervell per a afanyar-se”, explica Ferreiro.

Aconseguir controlar els impulsos no només evitarà pel consum desmesurat i sentir culpabilitat, sinó que també ens estalviarà buidar-nos les butxaques.

També et pot interessar

stats