Ford Almussafes planteja un ERTO per a 4.764 treballadors

La proposta de l’empresa ha sigut aturar la producció temporalment, de gener a març, de manera que afecte exclusivament la planta de vehicles i els seus departaments auxiliars, sense tancar la planta de motors

La línia de muntatge de Ford a Almussafes
La línia de muntatge de Ford Almussafes / À Punt NTC

Aquest dimecres ha tingut lloc la primera reunió de la taula de negociació entre la planta de Ford a Almussafes (Ribera Baixa) i el comité d'empresa per a establir les condicions del nou ERTO, justificat per l'empresa per la falta de subministrament de components electrònics que arrossega el sector des de fa mesos.

El nou ERTO serà el nové consecutiu que acorden l'empresa i els sindicats de Ford Almussafes. L'últim es va aprovar l'1 d'octubre de 2021 per a 33 dies i va finalitzar el 23 de desembre. Una seguida d'ajusts provocada principalment pel desabastiment de xips en l'àmbit mundial, però també pel descens de la demanda de vehicles.

La proposta de l’empresa ha sigut aturar la producció temporalment, de gener a març, i de forma que afecte exclusivament la planta de vehicles i els seus departaments auxiliars, sense tancar la planta de motors.

Tot i que encara no s’ha establit un calendari dels dies de paralització de l’activitat, que es donaran a conéixer en la reunió del pròxim dilluns, sí que han avançat que seran uns 15 dies, aproximadament una setmana per cada mes, i afectarà 4.764 treballadors, segons ha explicat Dani Portillo, portaveu de STM Ford.

En la següent reunió està previst que s’establisquen les condicions. Portillo ha advertit que només acceptaran l’ERTO si les condicions milloren la situació actual. “No signarem un acord que retalle les condicions econòmiques” ha afirmat, i ha recordat que “la falta de precisió en el calendari fa que moltes persones no puguen conciliar”.

Respecte a l’actualització de la reforma laboral ha demanat a l’empresa que es revise i s’aplique en la nova negociació, “perquè quan la gent estiga en ERTO no se li descompten dies de l’atur, ja que la nova legislació permet mecanismes perquè això siga efectiu”.

"Som realistes i podem comprendre la situació creada per la falta de components; no obstant això, no arribem a entendre que es faça pagar de manera sistemàtica a aquesta plantilla, que tants beneficis ha donat a Ford" ha assegurat el sindicat en un comunicat.

També et pot interessar

stats