Les forces de seguretat intensifiquen la recerca dels tres fugitius que han protagonitzat tirotejos a l'Horta Sud
En huit dies s'han produït dos homicidis i una agressió amb arma de foc a Alaquàs, Alfafar i Xirivella, i els presumptes autors estan encara en parador desconegut

Han sigut tres tirotejos en huit dies a l'Horta Sud, a Alfafar, Alaquàs i Xirivella, i els principals sospitosos continuen en parador desconegut. La Guàrdia Civil ha desplegat un ampli dispositiu per a localitzar els presumptes autors dels dispars. Individus tots tres identificats, amb antecedents penals i sense connexió, amb l'ús d'una arma de foc com a únic denominador comú entre els casos.
L'últim cas es va produir dijous a Xirivella. La Policia Nacional busca l'home que va tirotejar en ple carrer un altre de 35 anys conegut com a Raponchi, amb múltiples antecedents penals. Suposadament havia discutit amb el presumpte pistoler dies abans durant les festes del poble. Una ambulància del SAMU es va desplaçar al lloc dels fets, però no va poder fer res per salvar-li la vida.
A les deu del matí, a plena llum del dia i com si es tractara d'una pel·lícula, un individu va disparar des d'un cotxe a un altre home i el va matar. El cadàver va quedar estés en terra, al costat d'un pas de vianants. Va passar a la plaça de Gerardo Garcés del municipi, prop de l'Ajuntament. Les forces de seguretat pensen que es tracta d'una revenja per un assumpte de drogues.
Per la seua banda, la Guàrdia Civil també continua buscant l'home que dilluns va ferir de tres tirs d'escopeta un altre veí en ple carrer a Alfafar, en el curs d'una discussió. Els investigadors intensifiquen els controls en València i l'àrea metropolitana per a trobar-lo. El tenen identificat com Pedro el Mexicano. La víctima està ingressada en l'UCI de l'Hospital La Fe en coma induït.
El dispositiu de vigilància ha intensificat els controls en un barri de València, on es creu que es podria haver amagat. Continua detingut a la caserna de Patraix el jove que es va entregar a la comandància després de fugir amb el sospitós. Està acusat de delictes d’homicidi, robatori amb força i tinença il·lícita d’armes, i continuarà encara als calabossos abans de passar a disposició judicial.
Els investigadors mantenen obertes totes les hipòtesis sobre les causes del tiroteig, ja que tant la víctima com l’agressor acumulen antecedents policials, i no descarten que es tractara d’un nou episodi dins d’un conflicte veïnal que s'arrossegava des de feia temps.
D'altra banda, la Policia Nacional tampoc no ha detingut encara l'home que va matar a tirs un veí d'Alaquàs a sa casa la setmana passada. Les primeres hipòtesis apunten a una possible venjança per gelosia, atés que la parella de la víctima tindria una relació paral·lela amb l'autor dels tirs.