Els Estats Units recalculen les freqüències del 5G per no generar interferències amb els altímetres dels avions

A Europa s’ha integrat el 5G amb l’aviació civil des del principi per evitar problemes

Als Estats Units han hagut de recalcular les freqüències del 5G perquè no generara interferències amb els altímetres dels avions / À Punt NTC

La implantació de la tecnologia 5G als EUA està generant una controvèrsia amb el sector de l'aviació civil perquè les grans constructores d'avions diuen que podria generar interferències en el moment en què els avions aterren i generar una catàstrofe. Per aquest motiu a principis de gener les dues grans empreses de 5G als Estats Units decidiren paralitzar-ne la implantació.

Les noves xarxes 5G als Estats Units operaran entre 3,7 i 4,2 gigahertzs, mentre que els altímetres dels avions treballen en un rang entre 4,2 i 4,4 GHz. Les dues bandes estan pròximes i es poden crear interferències en les operacions perilloses com l'aterratge, segons explica a À Punt NTC el professor d’Enginyeria Aeroespacial de la Universitat Politècnica de València (UPV), Israel Quintanilla. Perquè el 5G no afecte els avions cal tindre un marge d’una amplària suficient entre les freqüències dels radioaltímetres i les del 5G, explica Quintanilla.

El 5G als Estats Units operarà entre els 3,7 i els 4,2 Gigahertzs, mentre que els altímetres dels avions treballen entre 4,2 i 4,4 GHz
El 5G als Estats Units operarà entre els 3,7 i els 4,2 Gigahertzs, mentre que els altímetres dels avions treballen entre 4,2 i 4,4 GHz / À Punt NTC

Als Estats Units aquest marge és de només 0,2 i, per tant, l’expert el considera problemàtic i creu que possiblement puga generar un accident. Per aquest motiu s'ha reduït la banda del 5G i, des de la setmana passada, s’hi opera amb normalitat amb un espai de seguretat. 

A la Unió Europea per contra no hi ha hagut cap problema, assegura el Catedràtic de Telecomunicacions de la Universitat Politècnica de València (UPV). Tant a l’aeroport d’Alacant-Elx com al de Manises hi ha desplegament de 5G i cap altímetre ha donat problemes, afirma. 

La solució per a la col·lissió d'usos del 5G i l'aeronàutica és tindre un marge ample
La solució per a la col·lissió d'usos del 5G i l'aeronàutica és tindre un marge ample / À Punt NTC

Això és així perquè a Europa s’ha integrat el 5G amb l’aviació civil des del principi per evitar problemes, mentre que als Estats Units han volgut apurar masa i s’ha generat aquest frec entre tecnologies que els ha obligat a recalcular, segons explica Quintanilla. 

Per tant, a Europa el 5G no generarà cap problema indesitjable en la navegació aèria.

També et pot interessar