Treballar en Emergències: així és el dia a dia de l'112

Entrem en una de les oficines per a saber com treballen les persones que atenen les nostres emergències

Treballadores del 112 atenent telefonades / À Punt NTC

En el Dia Europeu dels Serveis d’Emergència 112, o simplement Dia de l'112, un equip d'À Punt ha visitat el Centre de Coordinació d’Emergències a la Comunitat Valenciana, a l'Eliana (Camp de Túria) per a saber de primera mà com és el dia a dia dels seus treballadors i treballadores.

Un d'ells és Ximo Arregui, gestor de telefonades, que des de fa sis anys treballa a l'112. Allí atén 200 telefonades diàries, la majoria per malalties. "Sí que és veritat que tenim un catàleg multidisciplinari, però el més comú són les alertes sanitàries", explica.

Tot i això, mai saben quan rebran una telefonada colpidora. "El més complicat és aconseguir que les telefonades no t’afecten, fins al punt d’haver-te’n d’eixir de la sala. És telefonada rere telefonada", relata Arregui.

Els protocols estan marcats i una telefonada s'ha de resoldre, a tot estirar, en 180 segons. En aquest temps, i a través de preguntes, han de traure tota la informació possible per a donar l'avís a l'agent que pertoque. "Per exemple, si hi ha un incendi, hem d’avisar els bombers, la policia, l’ambulància, etc.", explica Arregui.

Quan els agents reben l'avís, mobilitzen els recursos que consideren necessaris. Si parlem de xifres, l'112 a la Comunitat Valenciana rep al dia 9.000 telefonades, més de tres milions durant el 2022. El 63% de les telefonades foren d'àmbit sanitari i cada una va tindre un temps d'espera de menys de deu segons.

Els mesos d'estiu són els més complicats i es reforça l'equip amb més personal que domine llengües diferents. El centre compta amb vora un centenar de persones que atenen cada dia les emergències de la població valenciana.

També et pot interessar

stats