Fer els deures amb intel·ligència artificial: el nou repte de les aules

El professorat adverteix que s'han d'adaptar els continguts didàctics per a evitar que els alumnes puguen fer tasques automàtiques

El xat d'intel·ligència artificial GPT està revolucionant el món de l'educació i de l'aprenentatge / À Punt NTC

El xat d'intel·ligència artificial GPT està revolucionant el món de l'educació i de l'aprenentatge. Permet mantenir conversacions (com la que vam tindre dilluns amb Joaquim Sorolla o la Dama d'Elx), però també facilita fer els deures: la tecnologia contesta preguntes, fa resums de llibres, redaccions i també resol problemes matemàtics.

Un equip d'À Punt Notícies ha acompanyat l'alumnat d'informàtica de la Universitat Jaume I de Castelló al seu primer dia de classe en l'assignatura Fonaments d'Intel·ligència Artificial; a l'aula, no podia faltar l'explicació del xat GPT, que des del desembre s'ha fet viral al món. 

Rafael Berlanga, professor d'Informàtica de l'UJI, ha explicat que "s'han d'adaptar els nostres continguts didàctics per a evitar que els alumnes, per exemple, puguen realitzar aquestes tasques de forma totalment automàtica".

Ismael Sanz, també professor d'Informàtica en la mateixa universitat, ha explicat que aquesta tecnologia "és capaç de redactar textos coherents i traduïbles sobre pràcticament qualsevol tema".

La ferramenta necessita integrar-se a les aules, però ja comença a preocupar l'ús que en faça l'alumnat. "Haurem d'investigar nous mètodes per a comprovar si el text s'ha generat automàticament", ha advertit Berlanga.

El fet és que la majoria coneix i utilitza aquest xat, capaç d'escriure amb coherència qualsevol cosa. Per exemple: li hem demanat un article per a la premsa escrita sobre la guerra de l'aigua a la Comunitat Valenciana. El xat GPT ha arribat per a quedar-s'hi. Ara faltarà donar-li un encaix constructiu en tots els àmbits de la societat.

També et pot interessar

stats