Detingut a Llíria per tancar la parella a casa durant dies, agredir-la sexualment i gravar-la

L’arrestat, un home de 57 anys i “molt agressiu”, també posseïa diverses armes de foc il·legals i es dedicava al tràfic de drogues

Arma confiscada
Arma i munició confiscades / OPC

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 57 anys acusat de tancar la parella sentimental al seu domicili de Llíria (Camp de Túria) i sotmetre-la a un control constant per a impedir que fugira. Així ho ha informat l'institut armat en un comunicat.

L'operació Amarres va començar després que un home interposara una denúncia en la qual declarava que la parella anterior s'havia posat en contacte amb ell a través de missatgeria manifestant-li que estava retinguda contra la seua voluntat des de feia dotze dies a casa de l’actual company sentimental.

Durant la compareixença de l’home en l'aquarterament, la víctima va poder contactar novament amb ell i li va manifestar que havia aprofitat un descuit de l’ara arrestat i havia aconseguit escapar, per la qual cosa es va personar ella mateixa en dependències de la Guàrdia Civil de Llíria.

La dona va comunicar als agents que la parella, durant eixe període de temps, la va obligar a mantindre nombroses relacions sexuals i va arribar a gravar algunes d'estes. La víctima va manifestar que totes estes relacions i gravacions van ser realitzades sense el seu consentiment.

Tancada amb pany i clau i incomunicada

Durant la denúncia, la víctima va exposar que, per a evitar que escapara del domicili, l’home la sotmetia a un control constant i que, quan ell se n'anava, la tancava dins amb clau. A més, durant eixe temps no li deixava accés ni a internet, ni a cap telèfon mòbil perquè no poguera comunicar-se amb ningú de l'exterior i advertir del que estava passant.

Fruit d'un descuit del seu captor, la víctima va aconseguir escapar i denunciar els fets. A més, va afegir que l’home era una persona molt agressiva i que posseïa diverses armes de foc il·legals en el domicili, a més de dedicar-se al tràfic de drogues.

Armes de foc, drogues i gravacions sexuals

Arran d’això, els investigadors van sol·licitar una autorització judicial per a entrar i escorcollar el domicili relacionat, cosa que van fer durant la matinada del dia 28 de juliol. Els agents hi van intervindre dos revòlvers, una pistola, una escopeta del calibre 12, nombrosa munició, 47 grams de cocaïna, útils per a processar la droga per a la venda i diversos dispositius informàtics d'emmagatzematge de dades, la qual cosa va corroborar el que havia denunciat la víctima. Les armes de foc estaven modificades i eren il·legals.

Del material informàtic, els agents van poder confirmar que contenia arxius de gravacions sexuals, tant de la víctima com d’anteriors parelles.

Després de l’escorcoll de la vivenda, els agents van detindre l'autor dels fets, un home de 57 anys i nacionalitat espanyola. Se li atribuïxen els delictes de detenció il·legal i agressió sexual, tots dos en l'àmbit del delicte de maltractaments en l'àmbit familiar, tinença il·lícita d'armes i municions i tràfic de drogues.

Les diligències del cas ja estan al jutjat de primera instància i instrucció número 4 de Llíria.

També et pot interessar

stats