Detingut a Elx un fugitiu de França amb una orde de detenció per tràfic de drogues

Els agents van trobar l’arrestat en un control rutinari i, en comprovar la seua identitat, van veure que estava implicat en la introducció de paquets de cocaïna procedents del Brasil

Agents de la Policia Nacional fan un control rutinari, en una imatge d'arxiu
Agents de la Policia Nacional fan un control rutinari, en una imatge d'arxiu / Policia Nacional

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 29 anys que tenia una ordre europea de detenció per a extradició dictada per les autoritats franceses per delictes de tràfic de drogues i blanqueig de capitals.

Una patrulla de seguretat ciutadana, en un control rutinari, el va identificar a la via pública. El fugitiu no portava cap mena de documentació, però els policies, després de filtrar les seues dades a través de les bases de dades, van comprovar que sobre ell pesava una ordre europea de detenció emesa per les autoritats de França des d'agost del passat any.

El condemnat s'enfronta a una pena de deu anys de presó. Els fets que se li imputen estan relacionats amb una investigació iniciada l'abril del 2022, quan un paquet procedent del Brasil i que contenia cocaïna va ser interceptat pels agents de duanes de l'aeroport francés d’Orly.

La investigació al voltant de tres paquets més amb els mateixos noms de remitent i destinatari que també van ser enviats entre els mesos de febrer i març d’eixe any va permetre identificar una organització criminal dedicada al tràfic de drogues i blanqueig de capitals de la qual l'arrestat formava part.

El detingut ja ha passat a disposició del jutjat central d'instrucció de l'Audiència Nacional, òrgan encarregat de realitzar els tràmits per a la seua posterior extradició.

També et pot interessar

stats