Huit detinguts en la desarticulació d'un grup que traficava armes i drogues a Vinaròs, Tortosa i Jaén
La xarxa tenia especial presència a la província de Castelló
La Guàrdia Civil ha detingut huit persones en el context d'una operació contra el tràfic d'armes i drogues. L'operació ha aconseguit desarticular una organització criminal assentada a Vinaròs, Tortosa (Tarragona) i Jaén, segons ha detallat la benemèrita en un comunicat.
En les intervencions s'han confiscat armes de foc i munició, un jupetí antibales, aproximadament un quilogram de cocaïna de gran puresa, 24 quilograms de marihuana segellada al buit, mig quilogram d'haixix, així com diversos útils per a l'ocultació i distribució d'estupefaents. La Guàrdia Civil també es va trobar una significativa quantitat de diners en efectiu, documentació falsa i dispositius electrònics.
Cada un dels huit detinguts tenia atribuïdes responsabilitats específiques relacionades amb el tràfic de drogues, d'armes i el blanqueig de capitals. Els integrants de la xarxa eren majoritàriament ciutadans procedents de països de l'est d'Europa. La informació recaptada ha permés reconstruir l'estructura de la xarxa criminal transnacional, assentada a Espanya, "amb especial presència a Castelló. L'organització operava tant a escala nacional com internacional, cosa que implicava un risc addicional per a la seguretat a causa dels seus antecedents i connexions amb traficants d'armes". L'operació també ha comptat amb la col·laboració de serveis estrangers dels països d'origen dels implicats i d'altres estats membres de la Unió Europea, que han facilitat l'intercanvi d'informació sobre les seues activitats il·lícites.
La investigació va ser liderada pel Grup d'Informació de la Comandància de Castelló, sota la direcció del jutjat de primera instància i instrucció número 3 de Vinaròs, amb el suport d'unitats de Tarragona, Jaén, ARS de València, Barcelona i Sevilla. També, d'equips especialitzats en drogues i armes de Madrid i Tarragona, juntament amb un equip de geolocalització i diverses unitats de seguretat ciutadana.