CSIF demana unes oposicions de professorat “amb més objectivitat i justícia”

Exigeixen que la primera part de les proves no siga eliminatòria, i que disminuïsca la ràtio de persones opositores per tribunal.

CSIF considera que és “necessari apostar per un sistema d’avaluació amb més objectivitat i justícia”
CSIF considera que és “necessari apostar per un sistema d’avaluació amb més objectivitat i justícia” / Arxiu

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha instat la Conselleria d’Educació a anar més enllà de convocar les places per a l’any que ve en pro d’impulsar millores en les oposicions.

CSIF considera que és “necessari apostar per un sistema d’avaluació amb més objectivitat i justícia”. Amb aquesta finalitat vol que alguna de les mesures que es prenguen de cara a futures convocatòries siga la disminució de la ràtio de persones opositores per tribunal, l’elecció de les presidències per sorteig o que la primera part de les proves no siga eliminatòria.

Aquest últim punt, segons la formació sindical, permetria que el tribunal tinguera una visió més global del nivell dels aspirants a formar part del professorat, que podrien desenvolupar tant el tema i supòsit pràctic com la programació didàctica i l’exposició oral.

Tanmateix, CSIF reclama l’exempció de la fase de pràctiques per a aquells docents que en el moment d’aprovar l’oposició ja hagen treballat més de sis mesos en centres públics, de la mateixa manera que proposa que la tutoria dels funcionaris en pràctiques, per als qui no compleixen aquests sis mesos, siga remunerada. A més, proposa que, si es manté el sistema actual de no eximir qui tinga més de sis mesos d’experiència, el docent puga rebre el pagament de triennis i sexennis, si li correspon per temps treballat.

També et pot interessar