Continuen tallades al trànsit l'AP-7 a Pilar de la Horadada i la CV-1486 a Cabanes

Es restablix la circulació ferroviària a Benicarló després de la caiguda d’un llamp

Carretera tallada entre Cabanes i Orpesa
Carretera tallada entre Cabanes i Orpesa / À Punt NTC

L'AP-7 a Pilar de la Horadada (Baix Segura) i la CV-1486 a Cabanes (Plana Alta) continuen tallades al trànsit este diumenge a conseqüència de les pluges de dissabte.

En concret, està tancat a la circulació el túnel de l'AP-7 a Pilar de la Horadada, en direcció Múrcia, des del quilòmetre 770 fins al 773 i la carretera CV-1486, des del quilòmetre 0 fins al 6, en el terme del municipi de Cabanes en direcció Orpesa.

Sí que s’ha pogut resoldre una altra de les principals incidències en carreteres que es va produir dissabte, la que afectava la carretera CV-525, del quilòmetres 0 a 5, entre les localitats d'Alginet i Algemesí, en els dos sentits.

Segons ha confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, al president de la Generalitat, Carlos Mazón, durant una reunió informativa este diumenge, “la Generalitat ha resolt 335 incidències en la xarxa de carreteres autonòmiques durant l'episodi de pluges”.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, en una reunió telemàtica amb els titulars d'Emergències i d'Infraestructures per a analitzar la situació derivada després de l'episodi de pluges
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, en una reunió telemàtica amb els titulars d'Emergències i d'Infraestructures per a analitzar la situació derivada després de l'episodi de pluges / Generalitat Valenciana

Pel que fa a l’estat de la xarxa de carreteres autonòmiques, Mus ha informat que “es continua actuant en episodis d'embassament”, especialment en el nord de la província de Castelló i vies com la CV-15 en els Rossildos (Serra d'En Galceran).

El Centre de Gestió de Servicis de Mobilitat (Cegesem) de la conselleria ha dit que s'ha actuat amb "rapidesa" després de mobilitzar les brigades de conservació en vies afectades per inundacions i despreniments puntuals, la qual cosa ha permés reobrir quasi la totalitat de la xarxa autonòmica.

La problemàtica més gran es va donar en comarques com el Baix Segura (CV-900, CV-920, CV-925, CV-940, CV-942, CV-949, CV-95, CV-950), encara que també es van registrar incidències a la Ribera Alta (CV-520, CV-525), la Costera (CV-598, CV-645) o el Vinalopó Mitjà (CV-835, CV-84), entre altres.

Restablida la circulació ferroviària a Benicarló després de la caiguda d’un llamp

Tant Adif com Renfe han informat de la represa de la circulació ferroviària del tren de llarga distància 1092 Alacant - Barcelona Sants i del tren de mitjana distància 33720 València Nord - Tortosa a l'altura de Benicarló.

Els tècnics han aconseguit recuperar la tensió que havia perdut per la caiguda d'un llamp sobre una caseta de senyals. L’impacte va causar un incendi i va afectar el sistema d'electrificació de la infraestructura.

Durant l’hora que s’ha tardat a resoldre la incidència, entre les 11 i les 12 aproximadament, s'havia establit el transport per carretera per als trens de llarga distància i estava previst el retrocés del tren de mitjana distància 33720 a l'estació d'Alcalà de Xivert per a encaminar viatgers a destí.

Normalitat en el servici de Metrovalència després de resoldre incidències

El conseller de Transports també ha confirmat a Mazón que totes les línies de Metrovalència han représ amb normalitat la circulació este diumenge després de les incidències provocades per les pluges en les últimes hores.

La situació de normalitat arriba després que este dissabte, a causa d'inundacions de la via o despreniments, se suprimira de manera temporal la circulació de l'L1 entre Torrent i Vilanova de Castelló i entre Empalme i Bétera. Entre altres, en l'L2 també es va vore afectat el tram Paterna-Llíria, la qual cosa va portar a mobilitzar diferents equips per a, per exemple, retirar arbres de les vies i traure aigua.

De manera paral·lela, segons ha detallat Mus, des de Metrovalència es van mobilitzar autobusos per a garantir “el nombre més gran de desplaçaments possibles i fins i tot es va poder prestar el servici nocturn en gran part de la xarxa”.

Continuen tancades la Cova del Colom, el camí dels Mestrets i l'avinguda de València de Castelló de la Plana

El camí dels Mestrets, la cova del Colom i l'avinguda de València amb camí Ratlla Almassora de Castelló de la Plana continuen tallats al trànsit este diumenge, segons ha informat la Policia Local del municipi, que ha detallat que no s’han registrat altres incidències destacables derivades de les precipitacions.

També et pot interessar

stats