El Consell torna a convidar a consumir productes valencians per Nadal

La Generalitat presenta la setena edició de la campanya "El Nadal és valencià", una aposta pels productes de proximitat i les activitats tradicionals

Ximo Puig al Pati Gòtic del Palau de la Generalitat presentant la campanya 'El Nadal és valencià'
Ximo Puig, al Pati Gòtic del Palau de la Generalitat presentant la campanya "El Nadal és valencià" / Generalitat valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit aquest dimarts un acte al Palau de la Generalitat per presentar "El Nadal és valencià”. Aquesta campanya pretén animar a consumir productes de proximitat i promocionar activitats tradicionals. La imatge ha estat dissenyada per Antonio Ortiz Fuster, Ortifus, i hi col·laboren deu denominacions d’origen i identificacions geogràfiques protegides. El calendari d’activitats inclou concerts i espectacles tradicionals.

En l’acte, Puig ha animat tota la ciutadania a adquirir aquest Nadal els productes típics que es produeixen de nord a sud de la Comunitat Valenciana "per qualitat, per tradició, per compromís amb els productors i artesans d'aquesta terra i per impulsar la recuperació econòmica, contribuint així al manteniment de l'ocupació en aquests sectors".

El cap del Consell ha apuntat que l'oferta de productes autòctons "va del llagostí de Vinaròs als formatges del Maestrat, l'oli d'Espadà, el cava de Requena, la mel d'Aiora, el raïm del Vinalopó, els joguets d'Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d'Elx, la saladura d'Oriola, o els cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres", ha indicat Presidència en un comunicat.

El president ha felicitat els elaboradors valencians de cava, que ja poden usar el nom del terme municipal de Requena en la comercialització dels seus espumosos. "Aquesta denominació d'origen Requena no sols distingeix un producte, sinó també una manera de fer les coses", ha assenyalat.

Col·laboració amb associacions

La campanya "El Nadal és valencià" és una iniciativa de la Generalitat per a fer costat als sectors productius de la Comunitat Valenciana. També hi participen associacions i entitats relacionades amb la indústria i la tradició valencianes, així com denominacions d'origen (DO) i indicacions geogràfiques protegides (IGP).

En l'acte també han participat la directora general de Promoció Institucional, Fernanda Escribano; l'escriptor i periodista Màxim Huerta com a ambaixador del "Nadal valencià", i Ortifus, entre altres assistents.

Escribano ha detallat que per al disseny de la campanya s'ha recorregut a un els humoristes gràfics "més reconeguts del país", amb 42 anys de trajectòria, en els quals ha dissenyat més de 40.000 il·lustracions. "En la campanya l'univers de Ortifus, amb els seus personatges icònics amb nassos prominents i ulls grans, envaeix una celebració nadalenca repleta de productes autòctons", ha apuntat.

Programació

L'acte ha servit també per a donar a conéixer les activitats amb les quals la Generalitat pretén "acostar el Nadal als valencians i valencianes", que tindran lloc en diferents espais de les tres províncies, entre les quals destaquen concerts a càrrec de grups musicals, corals i conservatoris, teatres de marionetes, jocs tradicionals i contacontes.

Així mateix, les portes del Palau de la Generalitat estaran obertes per al gaudi de la ciutadania fins al 5 de gener del 2023, a excepció dels dies 24 i 25 de desembre i 1 de gener.

 

També et pot interessar

stats