El Consell de Ministres licitarà dimarts la millora del 'bypass' de l'A-7 a València per 143,8 milions d'euros

El primer tram d'11 quilòmetres anirà des de Bétera al Puig i s'ampliaran els carrils per a separar els vehicles de llarg i curt recorregut

Presentació del projecte de millora de la seguretat viària de la A-7, aquest dilluns a la delegació de govern de la Comunitat Valenciana.
El ministre José Luis Ábalos durant la presentació del projecte de millora de la seguretat viària de l'A-7, aquest dilluns a València / Twitter: @DGobiernoCV

El Consell de Ministres aprovarà aquest dimarts la licitació de les obres per a l'execució del tram del bypass de València comprés entre l'enllaç amb la CV-32 i l'enllaç amb la CV-35, amb un pressupost de 143,81 milions d'euros. Ho ha anunciat el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, que ha presentat aquest dilluns a la delegació del govern de la Comunitat Valenciana el projecte de millora de la seguretat viària de l'A-7.

Són unes obres que es faran a la circumval·lació de València i que tenen un retard de set anys respecte del primer projecte que es va presentar, per l'oposició dels veïns de la Canyada i de Paterna.

El projecte, amb un tram d'onze kilòmetres, contempla la construcció de dues calçades laterals, una a cada costat i adossades a l'actual bypass, que connectaran entre si els enllaços actuals i permetran ampliar els carrils per a separar els vehicles que hi transiten per a un recorregut llarg dels que facen el trajecte curt.

El tram travessa els municipis del Puig, Rafelbunyol, Massamagrell, Museros, Montcada, Bétera, València, Godella i Paterna, i serà la primera de les actuacions amb les quals el Ministeri de Transports millorarà les condicions de l'autovia A-7. Ábalos ha destacat la important "millora en capacitat, funcionalitat, seguretat viària i sostenibilitat" que representaran aquests treballs.

El tram amb més camions d'Espanya

En concret, per aquest tram de l'A-7 que es veurà millorat amb aquesta licitació circulen més de 110.000 vehicles diaris, ja que es una de les autovies amb més trànsit d'Espanya, només superada per algunes de les autovies de Madrid i Barcelona. A més, es tracta de la carretera amb més concentració de trànsit de vehicles pesants de l'Estat.

A banda, la sinistralitat del bypass de València també és una de les més altes d'Espanya, segons dades de la Direcció General de Trànsit. En els últims tres anys hi hagueren més de 700 accidents en aquesta via, que es caracteritza per les retencions constants.

Més de 1.000 milions d'euros invertits

Aquesta licitació de 143,8 milions d'euros se sumarà als 986 milions que el ministeri ha licitat des de juny de 2018, amb la qual cosa se superarà la xifra de 1.100 milions d'euros licitats a la província de València.

Una quantitat que es complementa amb els més de 574 milions invertits pel ministeri des de llavors en aquesta província i que, en el conjunt de la Comunitat Valenciana, ascendeixen a 1.093 milions d'euros invertits i 1.517 milions licitats.

Per a Ábalos, aquestes inversions permeten establir un marc d'acció en el futur i assegurar importants actuacions per a continuar avançant en "la millora de la mobilitat de la Comunitat Valenciana en general, i de València i dels seus municipis en particular".

En aquest sentit, el ministre també ha informat que, pròximament, el ministeri licitarà l'adequació dels sistemes de contenció en els 12 quilòmetres de l'N-3 entre Setaigües i Bunyol.

També et pot interessar

stats