Condemnen un entrenador de bàsquet de Sant Vicent del Raspeig per demanar fotos íntimes a dos jugadores menors
El jutge li imposa un any de presó i cinc anys i mig d’inhabilitació per a treballar amb menors per un delicte de sèxting
Un home de 35 anys, que exercia com a segon entrenador en les categories femenines inferiors d’un club de bàsquet de Sant Vicent del Raspeig, ha sigut condemnat per l’Audiència d'Alacant a un any de presó per un delicte de sèxting, per tractar d’enganyar dos de les jugadores, menors de setze anys, perquè li enviaren fotografies de les seues parts íntimes.
La sentència, a la qual ha tingut accés EFE, no considera provat que el condemnat les agredira sexualment de manera física ni a elles ni a la resta de jugadores, un total de tretze, entre catorze i setze anys, com sí que sostenia la Fiscalia.
La resolució judicial considera demostrat que l’encausat va contactar amb dos de les jugadores a través de WhatsApp i a través d’Instagram per a explicar-los que la seua dona tenia un complex amb el seu pit i demanar-los que li remeteren imatges del seu amb la intenció d’ajudar-la. Les jugadores, menors d'edat, no li van remetre les fotografies.
L’encausat “no va exercir pressió” sobre les menors per a aconseguir les imatges. A més, va reconéixer eixa conducta en la declaració que va fer davant de la Guàrdia Civil en quedar detingut i també en la del jutjat.
El ministeri públic havia demanat per a l’acusat que li imposara una condemna de 61 anys de presó per agressions sexuals continuades entre setembre del 2021 i juny del 2022, durant l'última temporada en què l'acusat va exercir com a entrenador del club.
La sentència estima que en eixe temps l'encausat sí que es va dedicar, tant durant els entrenaments com en els partits, a agafar les jugadores com si foren “sacs de creïlles”, i que també les va besar a les galtes, i els va fer abraçades i palmades, però considera que era un comportament producte de la seua efusivitat, sense que els tocaments tingueren caràcter libidinós. De fet, remarca que eixe comportament sempre es registrava en públic.
La sentència també estima demostrat que va contactar amb diverses de les jugadores per a intentar quedar amb elles i per a convidar-les a sa casa, cosa que no va aconseguir, sense que això comportara la comissió de cap delicte.
Per tot això, el tribunal considera únicament l'encausat autor d'un delicte de sèxting, que arreplega l’article 183.2 del Codi Penal. Per això, li imposa un any de privació de llibertat, a més de cinc anys i sis mesos d'inhabilitació especial per a qualsevol ocupació que implique tractar amb menors, així com altres cinc anys de llibertat vigilada. Contra la sentència es pot recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) en el termini de deu dies.