Competència denúncia que algunes elèctriques cobren més del que toca

L'OCU recomana revisar les factures, comparar les tarifes i, en cas d'haver pagat més, sol·licitar la devolució dels diners. Els consumidors afectats haurien de percebre la compensació equivalent des de l'1 de juny

Una bombeta encesa
Una bombeta encesa / Europa Press

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha constatat que existeix un nombre de comercialitzadores elèctriques que han inclòs un increment en el cost del terme d'energia mitjana facturat. Aquest arriba a ser fins a un 30% superior al que correspondria, amb l'entrada dels nous peatges elèctrics i les noves tarifes el passat 1 de juny.

L'organisme regulador també ha comprovat que, “només puntualment”, el comercialitzador ha informat de manera "transparent i comprensible" el client, mitjançant comunicació específica de la introducció de modificacions i donant la possibilitat de rescissió del contracte sense penalització.

En la resta dels casos, segons el citat organisme, no ha existit aquesta comunicació transparent en què s'informara sobre l'actualització de preus realitzada. Per contra, han indicat incorrectament que l'increment s'ha realitzat per a recollir la variació dels components regulats.

No obstant això, la CNMC assenyala que la gran majoria dels comercialitzadors han traslladat adequadament la variació en els nous peatges.

En el cas de les irregularitats, el regulador ha sol·licitat a aquestes comercialitzadores que realitzen les regularitzacions necessàries, que moltes ja estan realitzant. La CNMC subratlla que, d'aquesta manera, els consumidors haurien de percebre la compensació equivalent pels preus que haurien d'haver abonat des de l'1 de juny.

L'OCU recomana a les persones consumidores que revisen les factures

L'OCU ha demanat aquest dimecres a la CNMC que sancione les elèctriques que han pujat els preus i que publique els seus noms. L'associació considera que es tracta de "un fet greu, i per desgràcia habitual en algunes companyies comercialitzadores d'electricitat, que no informen de manera adequada els seus clients sobre els canvis de tarifa i les pujades de preus". 

L'organisme també recomana a les persones consumidores que revisen les seues factures i comparen les tarifes "i, en cas que hagen pagat de més, sol·liciten la devolució dels diners".

Com es recordarà, l'1 de juny van entrar en vigor els canvis respecte a la nova estructura i condicions de facturació de peatges, per la qual tots els consumidors van passar a tindre un peatge amb discriminació horària en els termes de potència i energia.

També et pot interessar