La Comissió Ciutat-Port demana a l'Audiència Nacional suspendre l'ampliació del port de València

La plataforma cívica argumenta que les obres que pretén dur a terme l'Autoritat Portuària de València (APV) vulneren les autoritzades en 2007

Novetats sobre l'ampliació del Port de València
Projecte d'ampliació del port de València

La plataforma ciutadana Ciutat-Port (una plataforma d'associacions que integra des de grups veïnals a organitzacions ecologistes) ha formalitzat davant l'Audiència Nacional el seu escrit de demanda en el recurs contenciós administratiu obert contra el Ministeri per a la Transició Ecològica per la Resolució de 30 de març de 2021 (BOE de 12/04/21) que possibilita que l'Autoritat Portuària puga decidir per si sola sobre si cal o no una nova avaluació ambiental per a l'ampliació que la mateixa APV promou. Així ho ha explicat la plataforma aquest dijous en un comunicat.

La plataforma sol·licita la suspensió d'efectes de la resolució i de tots els actes de l'administració directament vinculats, per a evitar així la producció d'efectes jurídics directes que pogueren frustrar la finalitat legítima del recurs i l'efectivitat de la futura sentència.

L'Audiència Nacional va admetre a tràmit, el passat 16 de desembre, un recurs de la Clataforma Ciutat-Port contra una resolució del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic que permet a l'Autoritat Portuària decidir per si mateixa si és necessària o no una nova avaluació ambiental per al projecte de l'ampliació nord.

Ara, la Comissió Ciutat-Port argumenta en el seu escrit de demanda que aquesta resolució "és nul·la de ple dret per haver-se dictat prescindint totalment i absolutament del procediment previst en la legislació bàsica estatal en matèria de revisió d'actes administratius, fixat en la Llei de Procediment Administratiu Comú, i suposar un frau de la legislació ambiental".

Des de la plataforma ciutadana han assenyalat que les obres que pretén dur a terme l'Autoritat Portuària de València (APV), "i de les quals Ports de l'Estat i el Ministeri de Transició Ecològica pretenen ara desentendre's, vulneren les autoritzades en la DIA de 2007". "No sols pel volum de materials de farciment que es projecta emprar, que supera en quasi quatre milions de metres cúbics els contemplats en la solució autoritzada en 2007", sinó també per la demolició d'un contradic i moll de creuers, així com "per la demolició del far històric construït en les primeres dècades de passat segle i inventariat com d'especial interès patrimonial".

"A més de l'increment del consum de recursos naturals i l'increment de dragatges en la dàrsena i en zones exteriors amb el consegüent efecte negatiu sobre les platges del sud ja detectats durant aquests anys", han afegit.

Política de fets consumats

En l'escrit de demanda es descriu la política de l'Autoritat Portuària com "de fets consumats", i des de la plataforma es critica que tant Ports de l'Estat com el Ministeri "estan cercant eludir les obligacions per a deixar en mans de la mateixa APV la responsabilitat sobre una macroampliació que s'ha convertit en un autèntic 'marró' del qual ningú vol rendir comptes".

La plataforma ha indicat que si s'accepta la sol·licitud de suspensió judicial, l'Autoritat Portuària no podria aprovar el projecte i adjudicar l'execució de l'obra d'ampliació del port ni tampoc del nou moll de creuers fins que recaiguera sentència definitiva.

També et pot interessar

stats