Cinqué dia de bloqueig als camioners per la frontera amb França
Desenes de transportistes valencians continuen parats malgrat l’obertura del pas per Irun.
Desenes de camioners valencians continuen immobilitzats a la frontera francesa en el cinqué dia de protestes dels jupentins grocs, un moviment que iniciaren els transportistes gals per l’augment de la fiscalitat dels carburants i al qual s’han sumat centenars de milers de persones en protesta contra les polítiques d’Emmanuel Macron. Malgrat que l’obertura de la frontera amb Irun en les últimes hores ha alliberat milers de camioners, la situació és encara complicada.
El secretari executiu de la Federació d'Associacions d'Empresaris de Transport de Mercaderies per Carretera d’Alacant (FETRAMA), Francisco Ortiz, ha explicat a Les notícies del matí que no s’ha experimentat cap millora “substancial”. 130 dels seus associats continuen immobilitzats en els accessos a la frontera en zones, aparcats “en zones sense condicions, després de fer rutes molt llargues”, perquè ni els manifestants ni les autoritats han habilitat zones d’aparcament temporal.
Pèrdues milionàries en plena campanya dels cítrics
El 90% dels camions afectats de la federació alacantina són de tipus frigorífic, que transporten fruites i hortalisses en ruta internacional i en plena campanya de cítrics.
Tot i que no s’atreveix a fer una valoració, Ortiz anticipa pèrdues milionàries: “El camió que perd dates perd molts diners al dia. No només pel que deixa de facturar, sinó per la despesa que suposa tindre’l parat”, assegura.
Està previst que la protesta continue fins dissabte, quan els jupetins grocs marxaran a París per a participar en un manifestació a la capital francesa.
Reunió per a traslladar el malestar a Foment
La junta directiva de l’associació alacantina es reuneix aquest dijous per a valorar la situació i traslladar el desacord al ministeri de Foment per la situació, a través de la Confederació Nacional del Transport. Igualment, volen que s’advertisca al Ministeri les repercussions d’un augment del preu del dièsel a Espanya. Segons Francisco Ortiz: “El camió mou el 95% del transport de mercaderies a Espanya i té bastant pes específic perquè ens miren i es preocupen per nosaltres”.