Els centres de salut recuperaran al maig el 80% de l'atenció presencial

La ciutadania podrà triar entre rebre assistència a l'ambulatori o per telèfon quan demane cita previa

Ambulatori de Burjassot.
Centre de salut de Burjassot, en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha informat que vol començar a recuperar gradualment l'atenció presencial als centres de salut valencians, vista la millora de la situació epidemiològica de l'últim mes. L'objectiu a curt termini, segons ha comunicat aquest dimecres en una nota de premsa, és que s'haja représ durant el mes de maig fins al 80% de l'activitat presencial, en funció de la necessitat d'atenció. Una meta consensuada entre la Direcció General d'Assistència Sanitària i les direccions d'Atenció Primària de les diferents àrees de salut de la xarxa. 

La bona evolució dels indicadors de la pandèmia permet en aquests moments "anar obrint progressivament les agendes presencials per a personal facultatiu, d'infermeria i pediatria dels centres de salut", expliquen des del departament liderat per Ana Barceló. La consellera mateixa, recorden, va anunciar la mesura la setmana passada. La ciutadania podrà, així, optar entre l'atenció telefònica o la presencial quan necessite acudir al primer nivell assistencial, l'atenció primària, i sol·licite cita a través de l'aplicació mòbil GVA+Salut, la web de Sanitat, per telèfon en el seu centre de salut o en la línia 961 839 000.

La reactivació de l'atenció presencial arriba acompanyada de dues mesures més, orientades a optimitzar l'assistència: evitar que la ciutadania es desplace innecessàriament i previndre massificacions als centres de salut que puguen comprometre la seguretat de professionals i pacients, ha detallat la Conselleria. 

Es manté el triatge per a pacients que sol·liciten l'assistència sense cita prèvia per a oferir a cadascun el servei que requereix com més prompte millor i amb els recursos més adequats a la seua necessitat. L'atenció telefònica s'utilitzarà, preferentment, per a seguiments o segones visites que no revisten gravetat. D'altra banda, s'activen les agendes de taulell per a solucionar tasques administratives, sol·licituds d'informes i altres documents, sense necessitat d'arribar a la consulta del metge o la metgessa de família.

També et pot interessar