Així canvien els algoritmes informàtics els preus del que busquem
La intel·ligència artificial recopila tot tipus de dades de les persones consumidores, d’on venen, quin mòbil gasten o quin preu es poden gastar, entre d'altres
L’augment de les compres en línia ha modificat els preus, però les causes van més enllà de la llei de l'oferta i la demanda. Segons els experts, hi ha algoritmes que treballen amb milers de dades, que trauen dels nostres dispositius.
Javi Palancia, investigador de l’Institut d’Intel·ligència artificial de la Universitat Politècnica de València, ha assegurat en declaracions a À Punt Notícies que els consumidors ofereixen tot un grapat d’informació, no només del producte que busquen, sinó també d’on venen, quin mòbil utilitzen, o si ens interessa allò més car o més barat. I és així com l’algoritme juga amb els preus.
Jorge Andux, responsable de la consultora Digital Inprofit, ha explicat que aquest mecanisme genera una “sensació d’ansietat” en el consumidor, ja que té por que el preu torne a pujar.
Així i tot, els experts han garantit que no és cert que ens escolten a través de les aplicacions, ja que no els fa falta: totes les dates que ofereixen els dispositius mòbils és suficient per enviar la publicitat exacta. La majoria de les empreses fan ús d'aquestes tecnologies, com Amazon, segons ha assegurat Palancia.