La calitja enterbolix el cel en un dia marcat per la calor d'estiu
Les temperatures mínimes a penes varien i les màximes sobrepassaran folgadament els 34 °C en l'interior de València i Alacant

Este dimarts iniciem a la Comunitat Valenciana una jornada que serà més calorosa que la vespra i tornarà a estar marcada per la calitja, que ens acompanyarà almenys fins al dimecres. L'acumulació de pols en suspensió ens deixa un color de cel blanquinós i groguenc en les primeres hores del dia, que estarà poc nuvolós però no acabarà de tornar-se blau en tot el dia.

La calitja ve acompanyada d'una massa d'aire calent procedent del nord d'Àfrica que mantindrà les temperatures altes hui i demà. Cap al migdia farà en general més calor que ahir al migdia, quan ja se superaren els 33 °C en l'interior d'Alacant. Per a este dimarts, els termòmetres pujaran fins als 30-33 °C en el litoral i cap a l'interior de València i Alacant se superaran folgadament els 34 °C de màxima. Les mínimes a penes variaran.
De vesprada, creixeran els cúmuls en les zones de l'interior i la predicció meteorològica no descarta que es produïsca algun ruixat puntual que pot anar acompanyat de fang. En tot cas, seran fenòmens de poca importància que no han requerit l'activació de cap avís per pluges des de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).