La bretxa digital s'accentua a les escoles públiques
L'ús de tauletes i ordinadors en l'educació privada multiplica per més de deu el dels centres de la xarxa pública, segons un estudi d'Avacu
Un sondeig realitzat per l'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu) posa en relleu la bretxa digital que existeix entre l'educació privada i la pública. Segons l'estudi, els col·legis concertats són els centres que més ús fan de les tauletes i ordinadors, un 49,28%, seguit dels privats amb un 41,6%. En el cas dels centres públics, però, l'ús dels dispositius electrònics és molt baix i cau fins el 3,7%.
Una mancança que la Conselleria d'Educació tracta de pal·liar amb l'aportació, per a aquest curs 2021-2022, de 80.000 tauletes i ordinadors que es distribuiran entre les escoles de la xarxa pública per a l'alumnat amb menys recursos.
Des de la Federació de Pares i Mares (Fampa) valoren l'esforç però consideren la xifra insuficient perquè, segons diuen, només es cobreix un 10% de l'estudiantat. "Encara en falten moltíssimes", lamenta Rubén Pacheco, president de l'entitat.
Veus expertes destaquen els beneficis de l'ús de la tecnologia en l'ensenyament perquè s'aconsegueixen resultats positius: "Et proporciona més mitjans, més ràpid i amb projectes més cridaners. A més, et dona la possibilitat de donar feedback a l'alumnat", explica Ignacio Vega, cap d'estudis i d'innovació del col·legi Marni. Fa huit anys que aquest centre educatiu de València, concertat, ha implantat la digitalització a les aules.
Tot i els avantatges, els especialistes recorden que cal parar atenció perquè el consum d'aquests dispositius també en casa no acabe en addicció.