Els autònoms hauran de realitzar els tràmits per via electrònica

Per a utilitzar la plataforma, s'ha de disposar d'un sistema d'autenticació que en garantisca la identitat, com el DNI electrònic o el Sistema Cl@ve.

Actualment els autònoms ja realitzen el 85% de les gestions per mitjans electrònics
Actualment els autònoms ja realitzen el 85% de les gestions per mitjans electrònics / Europa Press

Els treballadors autònoms tenen l'obligació, des d'aquest dilluns 1 d'octubre, de realitzar per via telemàtica tots els tràmits relacionats amb l'afiliació, la cotització i la recaptació de quotes, segons ha informat el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.

Així ho determina una orde ministerial -concretament l'ESS/214/2018 d'1 de març de 2018-, que va donar un termini de sis mesos perquè els treballadors per compte propi s'anaren adaptant. 

A més dels treballadors autònoms, aquesta mesura afecta els autònoms agraris i els del mar. Fins a l'actualitat, el 85% de les gestions realitzades per autònoms ja es feien per mitjans electrònics.

La Tresoreria General de la Seguretat Social ha posat a la seua disposició dos canals a través dels quals es pot fer efectiva aquesta nova obligació: el Sistema RED, a través d'un autoritzat que actuarà en representació de l'autònom; i la seu electrònica de la Seguretat Social, on el treballador pot accedir a un ampli catàleg de serveis per a la realització dels tràmits. A més, les comunicacions i les notificacions també les rebran per la mateixa via. 

Per a utilitzar la plataforma, s'ha de disposar d'un sistema d'autenticació que en garantisca la identitat, com un certificat electrònic, el DNI electrònic o el Sistema Cl@ve.  

També et pot interessar

stats