Augmenten els 'influencers' que creen contingut usant vapejadors

51 milions de joves estan exposats a aquesta promoció del tabaquisme en xarxes socials

'Influencer' consumeix un vàper / À Punt NTC

Des de la pandèmia, ha augmentat l'aparició d'influencers que usen vapejadors mentre creen continguts. Ho denuncia l'Associació Espanyola contra el Càncer, que adverteix que més de 51 milions de joves estan exposats de manera habitual a aquest "fum digital". Per això aquesta entitat demana mesures específiques per a protegir-los de la publicitat d'aquest tipus de productes.

Aquest contingut normalitza el consum i incita els joves de 18 a 24 anys a fumar o vapejar cada vegada més. Els experts en tabaquisme avisen que la percepció del risc és molt menor que abans. 

De l'informe també es desprén que el 57% dels joves afirma que fumar està de moda perquè ho fan actors, streamers i influencers. Davant d'aquest panorama i per a conscienciar, l'Associació Espanyola contra el Càncer ha repartit un dispositiu amb sabor de càncer que simula ser un vàper. 

Els experts emfatitzen que els nous dispositius no són una alternativa al tabac tradicional i recorden que vapejar no és innocu. Per això insten a regular-ne la promoció i la venda. Demanen espais lliures de fum i apujar el preu i els impostos de tots els productes del tabac.

També et pot interessar

stats