Aprendre a volar a Castelló
70 aspirants a pilot fan pràctiques a l'aeroport de Castelló.
L'hangar de l'aeroport de Castelló es converteix també en una aula de formació. Gràcies a la col·laboració entre l'aeroport de la Plana i l'escola de pilots Panamedia, 70 aspirants a pilot de tot el món fan les pràctiques de vol en aquest espai. Ací volen les quasi 250 hores reglamentàries, necessàries per a obtindre el títol. D'acord amb José Ramón Pérez Espinosa, pilot i director de seguretat de l'aeroport de Castelló, per a ser pilot "s'ha de saber afrontar dificultats, gestionar equips, ser comunicatiu i utilitzar l'equip tecnològic, que està evolucionant moltíssim".
À Punt NTC ha estat present en una de les pràctiques. L'instructor dona l'orde perquè es prepare el vol i els alumnes, sempre amb la seua supervisió, revisen que tot en l'aeronau és correcte: el combustible, les rodes, les ales... Una vegada dalt, es revisen tots els paràmetres i es connecta el motor. Durant el vol, l'instructor va indicant a l'alumne tots els moviments i tot allò necessari per a enlairar-se i aterrar. L'alumne ha de controlar la velocitat, l'altitud marcada i el rumb adequat. El professor ens conta que dona a l'alumne diferents indicacions al mateix temps “perquè és important que siga multitasca, és a dir, que puga mantindre la velocitat i fer un viratge al mateix temps”, ha dit.
A la Comunitat Valenciana hi ha dues escoles més de pilots, a Mutxamel i Requena. Entre les 3 formen els pilots del futur, una professió amb rerefons, ja que malgrat que el títol de pilot comercial es pot traure en 12 o 15 mesos, els exàmens són regulars i cal mantindre's al dia en tots els avanços tecnològics. Per a aquests alumnes, el somni és poder pilotar algun dia un avió de les grans línies aèries.