Agricultura inicia actuacions contra el mosquit tigre a València, Castelló, Torrent, Paterna i Sagunt
Εs fa una cria massiva de mascles de mosquit tigre que, després de ser esterilitzats mitjançant irradiació, s'alliberen sobre la superfície; se n'introduiran més de 2.000 per hectàrea i setmana
La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca inicia actuacions per a reduir la presència del mosquit tigre (Aedes albopictus) en zones verdes dels municipis de València, Castelló, Torrent, Paterna i Sagunt. Es farà amb la tècnica de l'insecte estèril.
Este mètode consisteix a criar massivament insectes de la mateixa espècie a combatre que, després de ser esterilitzats mitjançant irradiació, són alliberats a les superfícies afectades.
D'esta manera, s'aconsegueix controlar la població del mosquit tigre: se'n redueix el nivell de tal manera que les molèsties que provoquen i les possibilitats de transmissió de malalties minven.
S'han triat estes cinc localitats per la grandària i densitat de població. S'uneixen a altres en les quals es du a terme esta iniciativa des del 2016, com Polinyà del Xúquer, Albalat de la Ribera, Betxí, la Vilavella, Riola, Benicull i les zones residencials de la Vallesa i la Canyada (Paterna).
En estes zones s'alliberen més de 2.000 mascles per hectàrea i setmana. Esta acció es complementa amb activitats de conscienciació i informació a la ciutadania, revisió de possibles llocs de posta i control dels embornals on pot proliferar l'espècie. Actualment, la capacitat de producció dels centres de la Conselleria ascendeix a 500.000 mascles estèrils per setmana.
A la Comunitat Valenciana, l'àrea tractada ha passat de 45 hectàrees a 177 en quatre anys. Ara per ara, la superfície monitorada de març a novembre (tots dos inclosos) és de 310 hectàrees.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang