Adif reactiva el soterrament de les vies del Parc Central

L'administrador ferroviària ha tret a informació pública l'expropiació dels terrenys per a la construcció del nou canal d'accés ferroviari

Imatge aèria de la platja de vies en què es construirà el futur Parc Central
Imatge aèria de la platja de vies on es construirà el futur Parc Central / Societat Parc Central

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha tret a informació pública les expropiacions de terrenys que seran necessàries per a construir el nou canal d'accés ferroviari a València.

La novetat, que publica el Butlletí Oficial de l'Estat, significa avançar en el projecte de soterrament de les vies d'accés a les estacions del Nord (rodalia) i Joaquim Sorolla (alta velocitat) per a completar el Parc Central. El pla estava pendent d'executar des de 2003, quan es va aprovar.

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha qualificat d'històric el procés i ha posat la notícia al nivell d'altres fites de la ciutat com el trasllat del riu Túria, la paralització de la urbanització del Saler o la declaració del llit vell del Túria com una zona enjardinada.

"Per a la ciutat, per a tot el transport ferroviari, per al corredor mediterrani, és una notícia meravellosa", ha reivindicat Ribó, qui confia que el 2022 "es posen en marxa ja les obres i, a partir d'ací, tinguem el procés de la penetració dels túnels i la nova estació".

Ribó ha explicat que aquest divendres participarà en una reunió amb la nova presidenta d'ADIF, Isabel Pardo de Vera, en la qual s'avançarà en els detalls tècnics i aspectes rellevant, com els terminis d'execució.

També et pot interessar

stats