Adif inicia noves obres en el tram la Pobla Llarga-Silla

Les actuacions afectaran els horaris i la durada del trajecte dels trens de la línia C2 de Rodalies i de Mitjana Distància

El caos en la xarxa valenciana de rodalies arriba a les Corts
Les obres afectaran els trens de la línia C2 de Rodalies i Mitjana Distància / À Punt NTC

Adif inicia aquest dilluns una nova fase de les obres destinades a la renovació de la infraestructura i del sistema d'electrificació del tram la Pobla Llarga-Silla de la xarxa convencional de València.

Les actuacions, en què s'invertiran 100 milions d'euros, es preveu ue comencen aquesta nit entre les estacions de Silla i la Pobla Llarga (34,3 km). Aquestes s'iniciaran en una de les vies i, una vegada conclosos els treballs, s'escometran en l'altra via, principalment en horari nocturn per a minimitzar les afeccions al trànsit ferroviari. Es preveu que aquesta fase dels treballs finalitze durant el segon semestre de 2022.

Al mateix temps es duran a terme les operacions de les instal·lacions de seguretat i comunicació, amb la previsió que el conjunt de l'actuació estiga acabada al llarg de 2023.

Amb l'inici de les obres es veuen afectats la majoria dels trens de la línia C2 de Rodalies i de Mitjana Distància. Els rodalies amb origen València direcció Xàtiva-l’Alcúdia-Moixent tindran un avançament de 4 minuts en l'eixida des de València Nord, 5 minuts el primer tren del matí. L'arribada a Xàtiva i l'eixida cap a Moixent augmentarà el temps en 4 minuts, 1 minut en el primer del matí respecte a l'arribada i eixida habituals.

Així mateix es veuran afectats amb 4 minuts més dos trens al seu pas per l’Alcúdia de Crespins, el de les 14:20 i el de les 21:57 hores. En sentit contrari, el tren amb eixida des de Xàtiva a les 14:26 hores demora la seua eixida i la seua arribada a destinació en 4 minuts.

Pel que fa als trens de Mitjana Distància amb eixida des de València Nord i destinació Alcoi, Murcia del Carmen, Albacete-Los Llanos, Alacant Terminal, Cartagena i Ciudad Real, avancen l'eixida des de València entre 2 i 7 minuts i alguns d'ells arribaran a destí amb una variació entre 1 i 7 minuts. També alguns dels trens de Mitjana Distància que ixen des de Cartagena, Alacant Terminal i Alcoi es veuran afectats entre 3 i 4 minuts a la seua arribada a València Nord.

Segons Adif, l'objectiu amb aquestes actuacions, que formen part del Pla d'infraestructures ferroviàries en el nucli de Rodalia de la Comunitat Valenciana 2017-2025, és assegurar uns nivells de fiabilitat superiors i oferir més disponibilitat i confort en les instal·lacions, així com augmentar la seua durabilitat per a reduir les possibilitats d'incidències.

Els principals treballs de modernització estan dirigits a l'estabilització de talussos, al drenatge, a la superestructura, als ponts metàl·lics i als sistemes d'electrificació.

L'anunci de les noves obres arriba després que les nombroses cancel·lacions i retards de trens durant aquest estiu hagen despertat el malestar generalitzat dels usuaris.

El senador de Compromís, Carles Mulet, denunciava el passat 17 d'agost que el problema semblava ser conseqüència de les vacances dels maquinistes i que l'empresa no havia previst reorganitzar serveis, la qual cosa estava "deixant en l'estacada els usuaris, els qui de nou i de manera inesperada són els que acaben pagant els plats trencats de la falta d'organització". Des de la formació demanen al govern que millore necessàriament el servei de rodalia que afecta les persones usuàries cada dia.

També et pot interessar

stats