Adif destina 41 milions més a la connexió del tram Xàtiva-La Encina

Adjudica dos contractes per a les obres de renovació i canvi d'ample del nou accés ferroviari d'alta velocitat de la línia Madrid-Múrcia, que també forma part del corredor mediterrani

Túnel del Font de la Figuera Túnel del Font de la Figuera
Túnel de la Font de la Figuera / Adif

Adif Alta Velocitat avança en la connexió en ample estàndard de les tres capitals de la Comunitat Valenciana amb una nova inversió per al tram Xàtiva-La Encina, de quranta quilòmetres, que s'eleva a 41 milions d'euros.

La companyia acaba d'adjudicar dos contractes emmarcats en el nou accés ferroviari d'alta velocitat de la línia Madrid-Castella-la Manxa-Comunitat Valenciana-Múrcia, que també forma part del corredor mediterrani.

El contracte d'execució d'obres i canvi a ample estàndard (1.435 mil·límetres) ha quedat adjudicat a Ferrovial Construcción per import de 32 milions d'euros i un termini d'execució de setze mesos.

Voestalpine Railway Systems JEZ s'encarregarà del subministrament, transport i premuntatge d'aparells de via (els dispositius que permeten la bifurcació i encreuament de diferents vies) per un import de nou milions d'euros.

Aquesta actuació, al costat de les d'electrificació a 25 quilovats i les instal·lacions de senyalització i ERTMS (sistema europeu de gestió del trànsit ferroviari) en el mateix tram contribueixen a continuar impulsant el desenvolupament del corredor mediterrani.

El projecte inclou la connexió amb la línia d'alta velocitat Alacant-València, que forma part del corredor mediterrani pel costat sud des de l'eixida del túnel de la Font de la Figuera amb la plataforma ja acabada. Permet així connectar amb Alacant i amb la línia Albacete-Madrid, mitjançant el muntatge de via en un tram aproximadament de dotze quilòmetres.

I pel costat nord, la connexió enllaçarà, en una longitud de 650 metres, les vies en l'estació de Xàtiva, des d'on es connectarà amb la plataforma ja construïda fins a la connexió amb la línia d'alta velocitat Madrid-València Joaquim Sorolla.

En els quaranta quilòmetres de la via doble actual es farà la renovació amb canvi d'ample ibèric a ample estàndard, substituint el material de via i també es condicionarà la plataforma.

També et pot interessar