Adif destina 41 milions més a la connexió del tram Xàtiva-La Encina
Adjudica dos contractes per a les obres de renovació i canvi d'ample del nou accés ferroviari d'alta velocitat de la línia Madrid-Múrcia, que també forma part del corredor mediterrani
Adif Alta Velocitat avança en la connexió en ample estàndard de les tres capitals de la Comunitat Valenciana amb una nova inversió per al tram Xàtiva-La Encina, de quranta quilòmetres, que s'eleva a 41 milions d'euros.
La companyia acaba d'adjudicar dos contractes emmarcats en el nou accés ferroviari d'alta velocitat de la línia Madrid-Castella-la Manxa-Comunitat Valenciana-Múrcia, que també forma part del corredor mediterrani.
El contracte d'execució d'obres i canvi a ample estàndard (1.435 mil·límetres) ha quedat adjudicat a Ferrovial Construcción per import de 32 milions d'euros i un termini d'execució de setze mesos.
Voestalpine Railway Systems JEZ s'encarregarà del subministrament, transport i premuntatge d'aparells de via (els dispositius que permeten la bifurcació i encreuament de diferents vies) per un import de nou milions d'euros.
Aquesta actuació, al costat de les d'electrificació a 25 quilovats i les instal·lacions de senyalització i ERTMS (sistema europeu de gestió del trànsit ferroviari) en el mateix tram contribueixen a continuar impulsant el desenvolupament del corredor mediterrani.
El projecte inclou la connexió amb la línia d'alta velocitat Alacant-València, que forma part del corredor mediterrani pel costat sud des de l'eixida del túnel de la Font de la Figuera amb la plataforma ja acabada. Permet així connectar amb Alacant i amb la línia Albacete-Madrid, mitjançant el muntatge de via en un tram aproximadament de dotze quilòmetres.
I pel costat nord, la connexió enllaçarà, en una longitud de 650 metres, les vies en l'estació de Xàtiva, des d'on es connectarà amb la plataforma ja construïda fins a la connexió amb la línia d'alta velocitat Madrid-València Joaquim Sorolla.
En els quaranta quilòmetres de la via doble actual es farà la renovació amb canvi d'ample ibèric a ample estàndard, substituint el material de via i també es condicionarà la plataforma.