À Punt assoleix un 2,4% d'audiència

Els informatius són els espais més vistos amb un 4,2% en l'edició nit i un 3,9% en l'edició migdia.

À Punt assoleix un 2,4% d\'audiència

Les dades de l’empresa auditora Kantar Media, l’única empresa que mesura el consum convencional de televisió, apunten que el NTC nit té una audiència de 4,2% i és l’espai més vist de la cadena autonòmica, seguit del NTC migdia amb el 3,9% de quota de pantalla.

Els informatius són per tant els espais més vistos per l’audiència d’À Punt. De l’audímetre d’ahir destaca també el programa Terra viva amb 4,7% de quota d'audiència, el dia de l'estrena. La quota mitjana de la cadena el primer dia d'audiències públiques oferides per Kantarmedia és del 2,4%. 

El catedràtic de Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I, Javier Marzal, explica: "hi ha una preocupació, un interés per reflectir una pluralitat, per reflectir una diversitat d'ideologies, de formes de pensar, de recollir sensibilitats de col·lectius diferents, i això, crec jo que és molt important i és clau que tinguem uns informatius de qualitat".

À Punt naix després de quasi cinc anys sense televisió autonòmica. Va ser en novembre de 2013 que el govern d’Alberto Fabra va tancar els mitjans valencians. Ara, À Punt ha de remuntar dues circumstàncies importants. L'una, que la ciutadania ha d’incorporar a la rutina la sintonització d’À Punt; i l’altra, adaptar-se als nous hàbits de consum dels continguts audiovisuals, que permet la visualització a qualsevol hora i des de múltiples dispositius.

Marzal ha fet una valoració positiva de la posada en marxa d'À Punt i ha afirmat: "ara hem de pensar sobretot en termes de rendibilitat social i cuidar que es tracte d'uns mitjans de comunicació públics de qualitat i en valencià". 

En els inicis, les cadenes privades han necessitat temps per a estabilitzar l’audiència. Així, per exemple, la Sexta va tindre una quota de pantalla d’1,8% en el primer any. I no va ser fins al segon any que es va estabilitzar en una mitjana del 5,5%. D’altra banda, la quota mitjana de les televisions autonòmiques a Espanya va ser del 7,3% el juliol passat.

À Punt té un pressupost de 55 milions d’euros i una audiència objectiva de quasi 5 milions de valencians i valencianes. Això suposa una despesa per habitant d’11,13 €, la més barata de l’Estat espanyol. En el cas de la televisió d’Aragó, considerada de les més productives, el cost ascendeix a 36,16 € per habitant.

Kantar ha facilitat a la CVMC les dades del 9 d’octubre, on À Punt, que va dedicar el matí als actes institucionals, va aconseguir una quota de pantalla del 10,1% i 152.000 espectadors van veure À Punt NTC Migdia. La mitjana d’audiència del dia festiu va ser del 4,6 per cent.

També et pot interessar

stats