El 112 reforça un 100% el servei la Nit de Cap d'Any

Des de l'1 de març de 2020 s'han atés 5,5 milions de telefonades relacionades amb la covid-19 que han comportat 499.398 incidents

Sala 112 en una imatge d'arxiu
Sala 112 en una imatge d'arxiu / GVA

El servei del telèfon 112 ha reforçat un 100% el torn nocturn amb vista a la nit de Cap d'Any. El president del Consell, Ximo Puig, ha visitat aquest divendres el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat des d'on ha felicitat les festes al personal dels serveis essencials.

Durant el 2021, el telèfon únic d'emergències 112 Comunitat Valenciana va rebre un total de 2,9 milions de telefonades, 207.390 menys que en 2020 (un 6,5% menys). D'aquestes cridades s'ha derivat la gestió de 887.350 incidents, la qual cosa suposa un descens de 19.041 respecte a l'any anterior (un 2% menys).

Durant la visita, el president ha participat en una videoconferència amb representants de diversos cossos d'emergències i de seguretat en la qual ha destacat "la dedicació i el gran esforç de tot el personal dels serveis essencials en una època en la qual la persistència de la crisi sanitària afig moltes dificultats i complicacions a la gestió de les emergències".

A més, ha explicat que durant aquesta nit de Cap d'Any, el telèfon únic d'emergències 112 ha reforçat el servei nocturn en un 100% i el diürn en un 35%. Durant el cap de setmana l'increment de personal d'atenció, entre personal de coordinació i operadores, serà del 16%.

Des de l'1 de març de 2020 s'han atés 5,5 milions de telefonades relacionades amb la covid-19 que s'han traduït en 499.398 incidents. 307.493 es van produir en 2020 i 191.905 en 2021, la qual cosa suposa un 37,5% menys.

Quant al nombre d'incidents gestionats durant l'any 2021, la major part van ser de caràcter sanitari (575.911), seguits dels relatius a la seguretat (126.884).

També et pot interessar

stats