1.314 menors han telefonat al servei valencià d'atenció a la infància i l'adolescència

El servei, gratuït per a les persones usuàries, inclou les 24 hores del dia durant els 365 dies de l'any.

Les problemàtiques més ateses són les referents a la violència exercida cap a un xiquet, xiqueta o adolescent
Les problemàtiques més ateses són les referents a la violència exercida cap a un xiquet, xiqueta o adolescent

El servei d'atenció telefònica a la infància i a l'adolescència ha rebut 1.314 telefonades de xiquets, xiquetes i adolescents i 650 de persones adultes, al primer semestre d'enguany a la Comunitat Valenciana. Aquest servei, amb el número de telèfon 116111, està gestionat per Vicepresidència i la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

Segons es desprén del balanç, del total de les 1.964 telefonades, 901 van ser sobre orientació especial, per la qual cosa "van requerir d'una valoració i orientació psicològica i social i en la majoria de casos van comportar la derivació a un recurs extern adequat", ha assenyalat la directora general d'Infància i Adolescència, Rosa Molero.

Les 1.063 consultes restants són sobre orientació general menys complexa i més genèrica.

Violència excercida en menors

Entre les telefonades específiques, les problemàtiques més ateses són les referents a la violència exercida cap a un xiquet, xiqueta o adolescent. Així un 46,8% de les consultes realitzades per les persones menors d'edat responien a aquesta causa, mentre que en el cas de les telefonades d'adults, representaven el 58,9% de les consultes.

Molero ha assenyalat que aquestes situacions de violència engloben qualsevol de les seues formes, és a dir, maltractament físic, psicològic o institucional, abandó, abús sexual, agressions, violència de gènere, violència escolar, ciberassetjament o que el menor haja sigut expulsat de casa.

El servei d'atenció telefònica a la infància i a l'adolescència és gratuït per a les persones usuàries i inclou les 24 hores del dia durant els 365 dies de l'any. D’aquesta manera, el servei està atés per un equip de professionals de la psicologia especialitzats en el món de la infantesa, que ofereixen la informació pertinent, reorienten la situació o la deriven als organismes competents perquè la investiguen o hi intervinguen.

També et pot interessar

stats