El PP no acceptarà la proposta de Vox de retirar el nom de Guillem Agulló d'un passeig de València
Juanma Badenas, regidor de Parcs i Jardins, ha anunciat que canviaran el nom en Vivers per un que es corresponga "amb el que la majoria dels valencians pensen i senten"
El regidor de Parcs i Jardins de l'Ajuntament de València, Juan Manuel Badenas (Vox), ha anunciat aquest dijous que retirarà el nom de Guillem Agulló al passeig central dels Jardins de Vivers, en considerar que va ser "una imposició" d'una part dels valencians que ja "no és la majoritària". El portaveu del PP, Juan Carlos Caballero, primer ha afirmat que desconeixia aquesta proposta. Posteriorment, després d'estudiar-la, el soci majoritari ha confirmat que no acceptarà el canvi de nom. "Estem a favor de la convivència i no del frontisme", ha remarcat Caballero.
L'anunci de Vox arriba després que Vox i PP hagen eliminat el Premi Guillem Agulló que, des del 2016, les Corts entregaven a persones o institucions destacades en la lluita contra la xenofòbia, el racisme i els delictes d'odi amb el nom d'aquest jove antifeixista assassinat per un neonazi el 1993.
El també segon tinent d'alcalde ha assenyalat abans de l'inici del ple del consistori que canviaran el nom per un que es corresponga "realment amb el que la majoria dels valencians pensen i senten". Encara no s'ha decidit quina serà la nova denominació.
Pel que fa a l'oposició, ha criticat que es facen "passos arrere" en la memòria democràtica i s'adopten decisions que serien "incomprensibles" en qualsevol país d'Europa. La portaveu de Compromís, Papi Robles, ha assenyalat que li dol escoltar les declaracions de Badenas, perquè ha recordat que Guillem Agulló "va ser una víctima del terrorisme feixista que Vox està encoratjant". "No passaran", ha emfatitzat la regidora valencianista.
La portaveu del grup socialista, Sandra Gómez, ha lamentat que el PP i Vox esborraran "una part molt important" de la història dels valencians amb l'eliminació del passeig dedicat a una persona "que va lluitar contra el feixisme i l'odi i per la llibertat i la democràcia".
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu