Vox presenta un recurs davant del TC contra la llei trans perquè "desprotegeix, invisibilitza i menysprea les dones"
Javier Ortega Smith demana la "derogació sense matisació de totes les lleis d'imposició ideològica del sanchisme" malgrat desconfiar del Constitucional
Vox ha presentat aquest dimecres un recurs d'inconstitucionalitat contra la llei trans davant del Tribunal Constitucional perquè considera que és "aberrant" i "desprotegeix la dona", i ha demanat la "derogació sense matisació de totes les lleis d'imposició ideològica del sanchisme".
El Gup Parlamentari de Vox al Congrés ha registrat aquest recurs d'inconstitucionalitat contra la llei trans per "ideològica", malgrat desconfiar de la independència del Tribunal Constitucional després de la lluita dels partits polítics per a ocupar els seus llocs.
Segons Ortega Smith, molts dels components del tribunal tenen una "clara i manifesta falta d'independència" en haver sigut "col·locats a dit" i han demostrat en la seua vida política "la seua tendència partidista i sectària".
"Contra totes aquestes lleis la nostra resposta és ben clara: derogació sense matisació. Nosaltres no caminem en el tripijoc del maquillatge i dels retocs que pretenen uns altres", ha manifestat el vicepresident de Vox, Javier Ortega Smith, en declaracions als mitjans, a l'eixida del TC.
A més, ha denunciat que la llei trans, així com la llei del "només sí és sí", generen "la major desprotecció, menyspreu i invisibilització que es pot fer de la dona" i la "posen en risc, en deixar al carrer pederastes i violadors", ha subratllat Ortega Smith.
Més llegit
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Luiz Júnior condemna el Villarreal a Londres
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
La jutgessa de la dana amplia la investigacio sis mesos més
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA