La Diputació d'Alacant demana mantindre Alacant com a zona de predomini valencià
Insta la Generalitat a garantir l'aplicació plena de la llei d'ús i ensenyament del valencià, que es va firmar a Alacant el 1983
La Diputació d'Alacant ha aprovat hui una moció en defensa del valencià com a llengua històrica de la ciutat i perquè el seu terme municipal continue sent de predomini lingüístic valencià. També insta la Generalitat perquè garantisca l'aplicació plena de la llei d'ús i ensenyament del valencià, que es va firmar a Alacant el 1983.
La moció ha quedat aprovada amb els vots del PP, el PSPV i Compromís. Vox ha votat en contra. Esta moció qüestiona la declaració institucional que l'Ajuntament d'Alacant va aprovar la setmana passada, en què el PP i Vox demanen a la Generalitat que la ciutat d'Alacant siga considerada de predomini lingüístic castellà.
Més llegit
-
Confirmada la mort de la jove d'Alacant que viatjava en el vagó 8 de l'AVE
-
El conseller delegat d'Iryo va explicar fa tres setmanes al Senat que arrancar un tren després de caure l'LZB tarda "prou"
-
Mor un camioner després de caure el vehicle per un terraplé a l'AP-7 a Xeresa
-
Festival taronja per a estrenar el caseller a Europa
-
El camí de l’aigua: la reconstrucció des de l’aire del poder destructiu de la dana del 2024
-
Netanyahu guanya les eleccions a Israel, però perd la majoria absoluta